خوزستانی‌‌ها در خاک و گرما بیرون نروند

عصر جنوب – asrejonoob.ir: رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: با توجه به وقوع پدیده گرد و غبار و گرمای هوا شهروندان امروز تا حد امکان از منزل خارج نشوند.

دکتر شکرالله سلمان‌زاده با تاکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی در شرایط گرد و غبار و گرما اظهار کرد: توصیه می‌شود افراد به ویژه بیماران قلبی عروقی و مبتلایان به بیماری‌های ریوی و مزمن در شرایط جوی امروز از منزل خارج نشوند، تمام منافذ خانه را بسته نگهدارند و حتما از دستگاه‌های خنک‌کننده در منزل استفاده کنند.

وی افزود: شهروندان در صورت اضطرار جهت خروج از خانه، حتما از ماسک مناسب استفاده کنند. همچنین حتما آب سالم همراه خود داشته باشند و در خارج از منزل به هیچ‌وجه از آب غیرقابل اطمینان استفاده نشود. بیرون از خانه اکیدا از آب مخازن، آب رودخانه و یا آب مشکوک استفاده نکنید و حتما آب بسته‌بندی شده مصرف کنید.

رییس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: بیماران نیز داروهای خود را همراه داشته باشند و بیماران تنفسی حتما علاوه بر داروها، باید اسپری تنفسی را خارج از خانه به همراه داشته باشند.

وی با اشاره به تاثیر گرد و غبار بر فعالیت‌های بدنی گفت: فعالیت فیزیکی در هوای گرم توصیه نمی‌شود و افراد از انجام ورزش و فعالیت‌های فیزیکی سنگین در این شرایط جدا پرهیز کنند.

سلمان‌زاده اظهار کرد: در شرایط گرد و غبار و گرمای هوا، توصیه‌های بهداشتی را جدی‌تر رعایت کنید. / ایسنا

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.