اعدام عوامل سیزده به در سیاه خوزستان/ صبح امروز حکم اعدام ۳ متهم اصلی پرونده حمله تروریستی حمیدیه اجرا شد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: بامداد پنجشنبه سیزدهم فروردین سال گذشته حمله‌ مسلحانه‌ای به چادر مأموران نیروی انتظامی در حمیدیه می‌شود که در پی این حمله استواردوم سجاد رشیدی، سرباز وظیفه علی جلیزی و سرباز وظیفه عماد منصوری به شهادت می‌رسند. نیروی انتظامی پس از رسانه‌ای شدن این موضوع اعلام کرد که هنوز انگیزه افراد مسلح مشخص نیست اما با دستگیری آنها در کمتر از یک هفته مشخص شد که این افراد انگیزه‌ای تروریستی داشتند.

عصر سه‌شنبه یکم اردیبهشت سال گذشته اداره کل اطلاعات استان خوزستان با صدور بیانیه خبر از دستگیری همه عوامل این ترور داد. در این بیانیه آمده بود: این گروه تروریستی با هدایت و حمایتهای مالی و همه جانبه سرویسهای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و یکی از کشورهای عربی منطقه دست به این اقدام ددمنشانه و تروریستی زده است.

۲۹ اردیبهشت همان سال معاون دادستان اهواز از دستگیری بیش از ۲۰ نفر در ارتباط با پرونده شهادت مأموران نیروی انتظامی در حمیدیه خبر داد و گفت: پرونده رسیدگی به جرایم این افراد در حال پیگیری است، اما هنوز منجر به صدور رای نشده است.

سرانجام چهاردهم بهمن سال گذشته نخستین جلسه رسیدگی به اتهام این عوامل تروریستی برگزار شد و متهمان درباره سایر عملیات خرابکارانه خود از جمله تیراندازی به کاروان راهیان نور، حمله و تیراندازی به کانکس نیروی انتظامی پل شریعتی، تخریب تجهیزات لرزه نگاری شرکت نفت و اتهاماتی همچون محاربه، افساد فی الارض، راه اندازی و عضویت در گروهک های تروریستی پاسخ گفتند.

۱۳ ماه پس از دستگیری این افراد، سخنگوی قوه قضائیه از از صدور حکم اعدام برای ۳ نفر از متهمان خبرداد. حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در مورد آخرین وضعیت پرونده حمله تروریستی در منطقه حمیدیه خوزستان گفت: در این پرونده برای متهمان حکم صادر شد و پرونده ۷ نفر از متهمان پس از اعتراض به دیوانعالی کشور رفت.

وی افزود: بر اساس حکم نهایی دیوانعالی کشور برای ۳ نفر از متهان حکم اعدام صادر شد. این ۳ نفر در چند عملیات ۵ نفر را شهید کرده بودند. همچنین برای بقیه متهمان حکم حبس صادر شد.

پس از گذشت ۱۵ ماه از حادثه تروریستی حمیدیه و به شهادت رسیدن ۳ نفر از ماموران ناجا مدیر روابط عمومی دادگستری خوزستان اظهار داشت: صبح امروز حکم اعدام ۳ متهم اصلی پرونده حمله تروریستی در حمیدیه خوزستان اجرا شد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.