وضعیت معابر شهرها نگران کننده است/ مناسب سازی محیط شهری برای معلولان کاری قلبی و اعتقادی است

عصر جنوب – asrejonoob.ir: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: فضای شهری برای معلولان به خوبی مناسب سازی نشده است.

احمد سیاحی شامگاه یکشنبه در نشست با عنوان مناسب سازی محیط برای معلولان در سرسرای اداری استانداری خوزستان اظهار کرد: دستگاههای دولتی باید فضاسازی و بستر سازی را برای عبور این افراد معلول و جانبازان فراهم کنند و در محیط شهری و دستگاههای دولتی با مراجعه زیاد، وضعیت نگران کننده است.
وی افزود: اعتقاد دارم مناسب سازی محیط شهری برای معلولان کاری قلبی و اعتقادی است و نیاز به اعتبارات چندانی ندارد.
سیاحی ادامه داد: در خیلی از ادارات، ورود و خروج حتی برای افراد سالم هم سخت است و بسیاری از پارک ها و یا مکان های پرتردد باید با توجه به نیازهای معلولان و جانبازان ساخته شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: باید معابر شهری موجود ازجمله پارک ها، مکان های پرتردد و ورودی و خروجی دستگاههای دولتی با بیشترین مراجعه را اصلاح و بازسازی کنیم و امکانات مناسب برای این گروه فراهم شود.
وی گفت: همه دستگاهها باید به یک تفاهم مشترک برسند و این کار با نامه، خواهش و توصیه حل نمی شود بلکه باید یکسری الزامات برای دستگاهها و ادارات تعیین شود.
سیاحی اضافه کرد: باید با نظام مهندسی برای رعایت کردن اصول مکاتبه کنیم در غیر این صورت تخلف روی داده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: شهرداری نیز باید از ارائه پایان کار به افرادی که اصول مناسب سازی برای پیاده روها و عبور و مرور افراد را رعایت نمی کنند خودداری کند.
وی گفت: فعالیت کارگاههای ساختمانی به گونه ای که تمام پیاده روها را در اختیار گرفته اند خلاف اصول نظام مهندسی است و با وجود مکاتبات لازم هنوز اقدام مناسبی انجام نشده است.
سیاحی اظهار کرد: آموزش موضوعات فرهنگی نیز در این زمینه نقش به سزایی دارد اما زمان بر است.
معاون عمرانی استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: در نشست های بعدی، دستگاههای اجرایی با عملکرد خوب در زمینه مناسب سازی محیط برای معلولان معرفی می شوند.
در این نشست جمعی از دستگاههای ذیربط پیشنهادها و راهکارهای خود را در جهت مناسب سازی محیط برای معلولان عنوان کردند و استاندار خوزستان نیز به ایراد سخنرانی در این خصوص پرداخت.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.