اینجا خوزستان، دمای هوا ۵۱ درجه/ کارگران مشغول کارند

عصر جنوب – asrejonoob.ir: بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان، گرمای شدید هوا تا ۵۱ درجه سانتیگراد چند روزی است که بر بیشتر شهرهای این استان حاکم شده است.

دمای هوا در روز یکشنبه در هشت نقطه خوزستان به ۴۹ درجه سانتیگراد و بالاتر رسیده است به صورتی که در بستان و شادگان ۵۱، آبادان ۵۰، اهواز، امیدیه، بهبهان، رادار اهواز و شوش ۴۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است.
همچنین حداکثر دمای هوای روز دوشنبه در ۱۳ نقطه خوزستان ۴۹ تا ۵۱ درجه سانتیگراد پیش بینی شده به گونه ای که در بستان و شادگان به ۵۱، آبادان، اهواز، امیدیه، بهبهان، رادار اهواز و شوش به ۵۰ و در رامهرمز، شوشتر، ماهشهر، آغاجاری و گتوند به ۴۹ درجه سانتیگراد می رسد.
بر اساس این گزارش در تراز میانی جو تا دوشنبه تقویت سامانه پرارتفاع جنب حاره ای مشاهده می شود و از فردا زبانه کم فشار نیز تقویت می شود.
در نتیجه برای روز یکشنبه و دوشنبه انتظار دمای ۵۰ درجه سانتیگراد در برخی شهرها وجود دارد و وضعیت شرجی نیز از عصر امروز تضعیف می شود.
گرمای شدید هوا به گونه ای است که مردم بیشتر اوقات روز را در خانه می مانند و برای انجام کارهای روزمره خود با مشکل روبه رو هستند و حتی انجام برخی کارهای ضروری خود را به تعویق می اندازند.
بیشتر افراد به ویژه جوانان به دلیل گرمای هوا، برای گذراندن اوقات فراغت خود در بیرون از منزل انگیزه و رغبتی ندارند و در خانه ماندن و بی تحرکی را ترجیح می دهند.
اما در این میان، شغل برخی افراد از جمله کارگران ساختمانی به گونه ای است که ناچارند در ساعات گرم روز را کار کنند که می تواند پیامدهای بدی را به دنبال داشته باشد.
دمای بالای ۴۹ درجه سانتیگراد و بالاتر از اوایل مرداد شهرهای خوزستان را فرا گرفته است.
بر اساس اطلاعیه مدیریت بحران استانداری خوزستان، اداره ها در شهرهای با دمای ۴۹ درجه سانتیگراد به بالا، تا ساعت ۱۳ دایر هستند.
بنا به اعلام خانه کارگر خوزستان، کاهش ساعت کاری در دمای بالای ۴۹ درجه سانتیگراد تنها شامل کارمندان شده، و کارگران که بیشتر در فضای باز مشغول به کار هستند را شامل نشده است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.