نماینده اهواز: خشک شدن هورالعظیم جهت استخراج نفت یکی از دلایل وجود گردو غبار در خوزستان است

عصر جنوب – asrejonoob.ir: کاظم نسب الباجی درگفت وگو با خانه ملت درباره  وضعیت گردو غبار در استان خوزستان،گفت:با توجه به باران های اخیر  و وجود آب در  پشت سد ، تالاب در حال آبگیری است  و این در حالی  است  که ۶۰ درصد از تالاب هورالعظیم  آبگیری شده است.

نماینده  مردم اهواز، باوی،حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه کاهش مقداری از  گردوغبار نسبت به سال گذشته برای آبگیری  تالاب هور العظیم است ، تصریح کرد:  شرکت نفت مبالغی که باید به منابع طبیعی بدهد را اختصاص دهد  و این در حالی است بودجه لازم به منابع طبیعی  جهت  درخت کاری در ۵تا ۶منطقه دراستان خوزستان که درکانون  های ایجاد ریزگرد قرار  دارند،امیدواریم  هرچه سریعتر  اختصاص یابد.

خشک شدن تالاب هورالعظیم یکی از دلایل وجود گردو غبار در خوزستان

کاظم نسب با بیان اینکه یکی از دلایل وجود گردو غبار خشک شدن تالاب است، گفت:  تالاب هور العظیم   بزرگترین  تالاب  در استان  خوزستان و در  سطح کشور به شمارمی آید  و این درحالی است که با خشک شدن تالاب هورالعظیم جهت  استخراج نفت  موجب شده  است که  ما شاهد افزایش گردو غبار  باشیم.

وی ادامه داد:متاسفانه یک درصد از فروش نفت نیز جهت رفع آلایندگی  توسط شرکت  نفت به این منطقه داده نشده است.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی  مجلس با بیان اینکه باران های اخیر ۶۰درصد از تالا ب  هورالعظیم را آبیگری  کرد،تصریح کرد: بودجه لازم  برای منابع طبیعی  جهت  درخت کاری  برای  جلوگیری  از گردو  غبار  درنظر گرفته شود.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.