پیام استاندار خوزستان به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار

عصر جنوب – asrejonoob.ir: استاندار خوزستان روز شنبه در پیامی فرارسیدن ۱۷ مرداد ماه سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و روز خبرنگار را تبریک گفت.

متن پیام استاندار خوزستان که نسخه ای از آن به ایرنا ارسال شد به این شرح است:
هفدهم مردادماه روز بزرگداشت منادیان گردش شفاف و آزاد اطلاعات و دیده بانان دولت و جامعه مدنی است. در دنیای امروز، خبرنگاران نه تنها رسالت اطلاع رسانی و ایجاد ارتباط رسانه ای در جوامع را بعهده دارند بلکه بعنوان نمایندگان افکار عمومی، چشمان ناظر و تیزبین بر عملکرد مجموعه های مختلف حاکمیتی و دولتی نیز به شمار می آیند.
نقش خبرنگاران، در تحولات مختلف و مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور عزیزمان ایران نیز نقشی بی بدیل است و امروز نمی توان منهای پاسداشت نقش و جایگاه خبرنگاران، از نقادی و پرسشگری در جامعه سخن گفت.
نظام مردم سالار دینیِ ما نیز جایگاه ویژه ای را برای اصحاب قلم و اندیشه و گردش آزاد اطلاعات قائل شده است و قانون اساسی جمهوری اسلامی بعنوان میثاق ملی همه ایرانیان و خونبهای شهیدان، حق آزادی بیان و مطبوعات را مورد تاکید قرار داده است.
بدیهی است توجه به آرمان های مقدس انقلاب اسلامی همچون آزادی و اصول مصرح قانون اساسی زمانی محقق می شود که همه مسئولان، حق نقادی و پرسشگری رسانه ها را به رسمیت بشناسند و مورد احترام قرار بدهند و مهمتر از آن، اینکه همه مسئولان و متولیان امور تلاش کنند هزینه فعالیت خبرنگاران و رسانه های جمعی در جامعه کاهش پیدا کند و خبرنگاران و روزنامه نگاران بدون هیچگونه دغدغه ای، رسالت حرفه ای خود را به انجام برسانند.
تردیدی نیست در عرصه دشوار و بااهمیتی چون رسانه ها، امکان اشتباه کردن نیز وجود دارد و مسئولان و دولتمردان، زمانی می توانند از احترام به حق آزادی بیان سخن بگویند که در چنین شرایطی نیز از خود سعه صدر و شکیبایی نشان بدهند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی، وجود مطبوعات و اطلاع رسانی صادقانه و شفاف در جامعه ، نقد و نظارت و آزادی قلم و بیان بر اساس قانون اساسی را حق مسلم مردم و مطبوعات و یک ضرورت می دانند و دولت یازدهم نیز با توجه به منشور حقوق شهروندی رئیس جمهور محترم، بر ایجاد فضای مناسب، آزاد و امن برای رسانه ها تاکید دارد.
خوشبختانه در سال های اخیر، شاهد رشد و شکوفایی استعدادهای فعالان رسانه ای خوزستان در عرصه مطبوعات و رسانه های الکترونیکی بوده ایم و امیدواریم در این دوره ضمن فراهم نمودن بستر نقد و پرسشگری، برای ارتقای کمی و کیفی رسانه های استان گام های جدی برداشته شود.
در اینجا لازم می دانم ضمن تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران استان و درود به روح پرفتوح شهدای خبرنگار خوزستان، بویژه شهدای عزیز؛ غلامرضا رهبر، احمد رستگار، فریدون سگوند و نادر دریابان، یاد و خاطره همه روزنامه نگاران و خبرنگاران شریف و فقید استان، مرحوم خسرو غفاری ، کاظم کوه گیوی، محمدحسین موسوی نسب، حسین زراعتکار، علی ریاحی، محمدجواد میان آبی، منصور واحدی، عبدالمهدی جمیلی، مصطفی حیدری، علی هویسی و دیگر اصحاب قلم و اندیشه استان را گرامی داشته و برای آنان علو درجات را از خداوند منان مسالت نمایم.
لازم است متولیان امر، برنامه ای مناسب بمنظور پاسداشت یاد و خاطره و تجلیل از همه این عزیزان و خانواده های آنان که از جمله سرمایه های معنوی استانمان هستند، را برگزار نمایند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.