ثبت نام زائران حسینی در سامانه سما از ۱۶ مرداد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیر کل سازمان حج و زیارت استان خوزستان گفت: با توجه به آغاز ثبت نام راهیان اربعین حسینی از ۱۶مرداد مشتاقان اهل بیت (ع) برای شرکت در این مراسم معنوی از طریق سامانه سما اقدام کنند.

به گزارش ایرنا ناصر حویزاوی جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه اهواز اظهار کرد:مسئولان در چهار سال گذشته برای برگزاری این مراسم عظیم مشارکت خوبی داشته اند.
وی گفت: از فردا ۱۶مرداد ثبت نام راهیان اربعین آغاز می شود و امروز نیز ثبت نام زائران کربلای معلی برای ایام محرم و صفر پایان می یابد.
مدیر کل سازمان حج و زیارت استان خوزستان بیان کرد: انتظار می رود علاقمندان با مراجعه به سامانه سما پس از ثبت نام روادید خودشان را دریافت کنند تا از مزایای آن بهرمند شوند.
وی گفت: سال گذشته برخی سودجویان با جعل برچسب اقدام به صدور روادید جعلی برای زائران کربلای معلی کردند که زائران با مشکل مواجه شدند که ثبت نام امسال از طریق سامانه سما این مشکل را به طور کامل برطرف کرده است.
وی با اشاره به مزایای این سامانه اظهار کرد: مراجعه کنندگان می توانند مبلغ مورد نظر را به صورت ریالی واریز کنند و نیز از مزایای بیمه حوادث هم برخوردار شوند.
حویزاوی اضافه کرد: همچنین : زائران از طریق همین سامانه می توانند زمان حرکت و مرز خروجی مورد نظر را خود را مشخص کنند.
وی توضیح داد: علاوه بر این ثبت نام از طریق این سامانه موجب می شود تا مسئولان با در نظر گرفتن جامعه آماری خدمات بهتری را ارایه کنند.
وی به زائران توصیه کرد: زائران اربعین حسینی به صورت گروهی ثبت نام کنند چرا که بسیار ارزانتر و به صرفه تر است.
مدیر کل حج و زیارت استان خوزستان افزود: کسانی که علاقمند به خدمتگزاری به زائران اربعین حسینی هستند نیز می توانند با مراجعه به سامانه سما آمادگی خودشان را برای این کار اعلام کنند.
او با اشاره به اهمیت روز اربعین اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال با توجه به مساله ای که برای حج پیش آمده است استقبال بیشتری از مراسم اربعین حسینی به عمل آید.
وی گفت : به همین دلیل ۵۲ شرکت را در سامانه تعریف کرده ایم که به راحتی بتوانند به زائران اربعین حسینی خدمات مورد نظر را ارائه دهند..
حویزاوی با اشاره به سپرده حجاج در بانک ملی و ملت هم گفت:این فیش ها و نوبت حجاج همچنان محفوظ است و سود بانکی به آن ها تعلق می گیرد.
وی به آنها توصیه کرد: به هیچ وجه این فیش ها را باطل نکنند زیرا بازار دلالی در این زمینه رونق خواهد گرفت.
وی در ادامه با اشاره به لغو سفر حج تمتع امسال از سوی عربستان سعودی برای ایرانیان گفت: به رغم همه پیگیری ها از جانب مسئولان کشور اما با کارشکنی عربستان انجام حج امسال برای ایرانیان ممکن نشد که این مصداق بارز ‘سد عن سبیل الله ‘ است.
وی توضیح داد: عربستان از روز اول بنا را بر این گذاشته بود که امسال اجازه ورود به حجاج ما را ندهد و آنچه ما از عربستان می خواستیم موضوع حفظ حرمت زائران و امنیت آنها بود که عربستان آن را نپذیرفت .
حویزاوی ادامه داد: در اطلاعیه اخیری نیز که عربستان داده نه تنها حجاج کشور ما از رفتن به حج محروم شده اند بلکه حجاج یمنی نیز از حج ابراهیمی محروم شدند.
وی گفت: این اتفاقات نشان می دهد که عربستان از موضوع حج در مباحث سیاسی خودش استفاده می کند که خداوند پاسخ محکمی به این ظلم ها خواهد داد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.