برای مردان سرزمینم/ به قلم: محمد کعب خیری

عصر جنوب-  اینجا صنعت پر مخاطره پتروشیمی است. فقط دمای پنجاه درجه نیست که مبارز می طلبد. شرجی با رطوبت بالای نود درجه را هم در رکاب خود دارد.

به جز اینها ، هیولای مواد شیمیایی را هم آورده اند. آتش هم از همقطاران آنهاست. روبروی این همه غول ، جوانان پاک و ساده دلی هستند که اهل همین نزدیکی اند. اهل همین شهر و استانند.

همان کسانی که چند روز پیش بود که با موتورسیکلت های خود هجوم آوردند و اولیه ترین حقوق خود ، یعنی اشتغال برای کسب روزی حلال را التماس می کردند.

حالا این انسان های نجیب و کم توقع ، در جدال با آهن و مواد ، بدن خود را به قربانگاه تلاش بردند تا هم شرمنده خانواده خود نباشند و هم چرخ هایی که چندروزی است از حرکت ایستاده است را با راهنمایی متخصصان و کارشناسان به حرکت درآورند.

روز گذشته تعدادی از این عزیزان ، بدن سوخته از مواد خود را روی تخت بیمارستان به طبیبان سپردند.فارغ از هر گونه هیاهوی سایت های خبری و فضای مجازی و بدون کوچکترین احساس نیازی به تریبون های خبری که دنبال سیرکردن اشتهای سیری ناپذیر خود هستند.

آنها فقط به فکر بازگشت سلامت خود هستند و چشمان مضطرب خانواده را دنبال می کنند. ان شاءالله آنانکه همواره کارکنان پتروشیمی و نفت را متهم به حقوق های آنچنانی می کنند اندکی تامل کنند.

خسته نباشید تلاشگران عرصه صنعت و جهادگرانی که در خط مقدم حادثه می جنگید.
سرزمینم به وجود شما افتخار می کند
ایران و ایرانی به شما افتخار می کند
دست شما برادرانم را به گرمی می فشارم…

محمد کعب خیری
۱۱ مرداد ۱۳۹۵

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.