نخستین کانون فراگیر پرورش فکری کودکان استثنایی در اهواز راه اندازی شد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان از افتتاح نخستین کانون پرورش فکری فراگیر مخصوص دانش آموزان با نیازهای ویژه در قالب پروژه مهر در اهواز خبر داد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش خوزستان، محمد تقی زاده با اعلام این خبر گفت: کانون پرورش فکری فراگیر جهت دانش آموزان با نیازهای ویژه برای اولین بار در استان خوزستان با اعتبار بالغ بر یک میلیارد ریال از اعتبارات کانون پرورش فکری به بهره‌برداری رسید و تجهیزات مورد نیاز و مناسب سازی فضای فیزیکی این مرکز از سوی اداره آموزش وپرورش استثنایی استان تهیه شده است.
تقی زاده گفت: این مرکز برای استفاده معلولین مناسب سازی شده است و تجهیزات مورد نیاز معلولین نظیر ویلچر در آن تعبیه شده و کتاب های بریل نیز جهت استفاده نابینایان در نظر گرفته شده است.
وی در مورد فعالیت ها و ده رشته ی قابل آموزش در این کانون گفت: در کانون پرورش فکری فراگیر رشته های تئاتر، قصه گویی، شعر، بازی، سرگرمی، نمایش فیلم، کلاس های مذهبی شامل احکام و نماز، نقاشی، سفالگری و کاردستی جهت دانش آموزان با نیازهای ویژه و معلولین با معلولیت های شنوایی، بینایی، جسمی، حرکتی و ذهنی برگزار می‌شود.
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: این کانون که در منطقه پاداد شهر اهواز واقع شده است، روزانه به ۴۰ نفر از معلولین و دانش آموزان با شرایط ویژه خدمت رسانی می کند و طبق هماهنگی و تفاهم نامه منعقد شده بین اداره آموزش وپرورش استثنایی و کانون پرورش فکری کودکان، دانش آموزان به این کانون معرفی می شوند.
تقی زاده با اشاره به آموزش مربیان کانون پرورش فکری توسط کارشناسان استثنایی گفت: بر اساس این تفاهم نامه همکاری،کارشناسان اداره آموزش وپرورش استثنایی در یک دوره ضمن خدمت ۴۰ ساعته، مربیان کانون پرورش فکری را با مبانی رفتار با دانش آموزان با نیازهای ویژه و روش های آموزش به آنها، آشنا می کنند.
گفتنی است: نخستین کانون پرورش فکری فراگیر در منطقه پاداد، پشت پارک شهربازی در محل سابق کانون پرورش فکری واقع شده است  روزهای زوج به پسران و روزهای فرد به دختران خدمات ارائه می دهد.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.