رئیس مجمع نمایندگان خوزستان: مسائل ایمنی در پتروشیمی بوعلی رعایت نشده بود

عصر جنوب – asrejonoob.ir: حجت الاسلام مجید ناصری نژاد پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل کمیته حقیقت یاب برای بررسی عوامل آتش سوزی پتروشیمی بوعلی گفت: کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی جلسه ای با معاون وزیر نفت و مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس برای بررسی حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی و علل این حادثه تشکیل داده است.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس بااظهار بی اطلاعی از ترکیب کمیته حقیقت یاب تصریح کرد: توضیحات مسئولان وزارت نفت که در جلسه حاضر بودند ما را قانع نکرد و این آتش سوزی باید علت یابی شود.
وی افزود: مسائل ایمنی در این پتروشیمی رعایت نشده بود و در صورت وقوع حادثه مشابه در سایر پتروشیمی ها نیز با مشکل مواجه خواهیم شد.
وی تاکید کرد: این حادثه باید ریشه یابی شده و مقصران معرفی شوند.
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره عملکرد خود در دوره های گذشته مجلس شورای اسلامی گفت: من یکی از مخالفان انتقال آب کارون بوده ام و در حد توان اعتراض خود را اعلام کرده ام.
وی کم کاری نمایندگان خوزستان در زمینه جلوگیری از طرح های انتقال آب کارون را رد کرد و افزود: اگر طرح انتقال آب اجرا شده به این دلیل است که خارج از اختیار ما بوده است.
ناصری نژاد تاکید کرد: اخیرا نمایندگان خوزستان در مجلس خبرگان نیز به این طرح ها اعتراض کرده اند و برای اثرگذاری باید همه نمایندگان و مسئولان همصدا شوند.
وی در ادامه درباره حمایت از سد گتوند و آبگیری این سد در دوره سابق نمایندگی خود اظهار کرد: در آن زمان تعدادی از کارشناسان اعلام کرده بودند که سد مشکلی ندارد و آبگیری آن تاثیری بر رودخانه کارون نخواهد داشت و بر اساس این اظهار نظرها از این سد حمایت کردم.
این نماینده مجلس در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا مخالفت ناصری نژاد با سازمان حفاظت محیط زیست به دلایل سیاسی است گفت: این انتقاد به تعاملات سیاسی ارتباطی ندارد و در زمان رئیس اسبق محیط زیست کشور نیز که از نظر عقیده سیاسی مانند من اصولگرا بود، بحث هایی داشتم که نمونه آن تخلیه فاضلاب به کارون و زهاب های نیشکر بود.
وی از خبرنگاران خواست درباره مسائل اصلی استان خوزستان دیدگاه های سیاسی را کنار بگذارند و به دنبال مچ گیری از افراد نباشند.
آتش سوزی مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا در منطق ویژه اقتصادی ماهشهر از چهارشنبه ١۶ تیر آغاز و بامداد شنبه ۱۹ تیر مهار شد.
در این حادثه بلندترین برج پتروشیمی به طول ۱۲۵ متر و یکی از مخازن دچار آتش سوزی شد. خسارت این حادثه ۶۰ میلیون یورو برآورد شده و هیاتی از سوی سازمان بازرسی کل کشور برای بررسی آن از ۲۰ تیر تعیین شده اند.
کمیسیون انرژی در تاریخ ۲۲ تیر برای بررسی این حادثه با مدیران پتروشیمی تشکیل جلسه داده است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.