خوزستان آماده پذیرایی از ۲ میلیون زائر حسینی در اربعین می شود

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیر کل انتظامی و مرزی استانداری خوزستان گفت: پیش بینی می شود در اربعین امسال از دو مرز شلمچه و چذابه خوزستان دو میلیون زائر تردد کنند.

عباس دشتی نژاد یکشنبه در ستاد اربعین خوزستان در سراسری استانداری در اهواز با اشاره به اینکه ۳۰ آبان ماه روز اربعین حسینی است بیان کرد: پیش بینی شده است روزانه ۱۰۰ هزار نفر زائر از مرزهای استان به کشور عراق سفر کنند.
در ادامه این نشست فرمانده نیروی انتظامی خوزستان گفت:۲۰ نقطه از کشور برای صدور گذر نامه در نظر گرفته شده است.
سردار محمد رضا اسحاقی افزود: تا ایام اربعین نیاز است که جاده سوسنگرد به بستان، و جاده های اهواز به سوسنگرد تعمیر شوند تا در کاهش ترافیک و تامین امنیت زائران موثر باشد.
وی اظهارکرد: برای استقرار یک هزار نیروی انتظامی در دو مرز شلمچه و چذابه نیاز به چهار هکتار زمین است تا شرایط برای استقرار این نیروها فراهم شود.
معاون عمرانی استانداری خوزستان نیز گفت: ارگان هایی که برای تردد زائران از مرز خوزستان در ایام اربعین خدماتی ارائه می دهند از فعالیت های خود در مرز تبلیغات نکنند.
احمد سیاحی بیان کرد: یکی از نگرانی هایی که امسال برای ایام اربعین دارم بحث توقفگاه خودروهای زائران است که باید محل مناسبی برای این خودروها تهیه شود.
امام جمعه موقت اهواز نیز اظهارکرد: تردد زائران در ایام اربعین حسینی از مرزهای استان اعتباراتی را برای خوزستان به همراه داشته که شامل ورود زائران اربعین کشور به استان و ایجاد صمیمیت بین مدیران استان است.
حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده افزود: امسال پیش بینی می شود که جمعیت بیشتری از زائران وارد استان شود چرا که افرادی که سال های قبل زائر اربعین حسینی بوده اند دیگران را تشویق به زیارت می کنند.
وی گفت: تشکیل کمیته زیر ساخت ها بسیار مهم است چرا که برکات هر آنچه در این ایام انجام می شود در استان باقی می ماند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.