شجاع پوریان: نیافتگی خوزستان با جایگاه آن نسبتی ندارد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: عضو شورای شهر تهران گفت: توسعه نیافتگی خوزستان با جایگاه تاریخی، ارزشی و سرمایه ای که در استان هست نسبت ندارد.

ولی اله شجاع پوریان، دوشنبه در نشست خبری هفته فرهنگی و اقتصادی خوزستان که در استانداری برگزار شد با اشاره به اهمیت برگزاری هفته فرهنگی و اقتصادی خوزستان در برج میلاد گفت: برگزاری هفته خوزستان به دلیل ظرفیت های بسیاری که این استان در حوزه های مختلف دارد نسبت به دیگر استان ها متفاوت است.
او افزود: خوزستان دارای ظرفیت های بسیار زیاد باستان و میراثی است و تعداد آثار ثبت جهانی آن بسیار قابل توجه است، و جنوب، شمال، شرق و غرب استان هرکدام از نظر تاریخی متفاوت و دیرینه است.
شجاع پوریان با اشاره به وجود مفاخر و مشاهیر خوزستان ادامه داد: اگر به تاریخ خوزستان نگاه کنید می بینید که چه انسان های بزرگی در این استان زیسته است؛ خوزستان تجربه همزیستی مسالمت آمیز اقوام را در خود دارد.
او همچنین گفت: خوزستان در هشت سال دفاع مقدس شهدای بسیاری تقدیم انقلاب اسلامی کرد و بیشترین تعداد شهید، جانباز و… با توجه به موقعیت مکانی این استان، در خوزستان بوده است؛ همچنین از نظر انرژی و سرمایه مادی خوزستان، استانی بی بدیل و بی نظیر است.
عضو شورای شهر تهران افزود: این در حالی است که امروز خوزستان از مشکلاتی نظیر بحران های آب، خشکسالی، ریزگردها، بیکاری و… رنج می برد و توسعه نیافتگی آن با جایگاه تاریخی، ارزشی و سرمایه ای که در استان هست نسبت ندارد.
وی گفت: هفته فرهنگی و اقتصادی می تواند فرصتی باشد تا هویت تاریخی استان خودمان را شناسایی کنیم و در جهت معرفی ظرفیت های آن و جذب سرمایه گذاران بهره ببریم.
شجاع پوریان ادامه داد: بسیاری از ساکنان خوزستان به خاطر عواملی چون ریزگردها و آلودگی آب و هوا تمایلی به زندگی در این استان ندارند و میل به مهاجرت دارند.
او گفت: برگزاری هفته های فرهنگی و اقتصادی یکی از اقدامات بسیار خوب شهرداری تهران است که هزینه های سنگینی را نیز دارد.
معاون هماهنگی شورای سیاستگذاری هفته فرهنگی و اقتصادی خوزستان نیز در این نشست خبری اظهار کرد: شهرداری تهران برای همه استان های کشور یک هفته فرهنگی را درنظر گرفته که امسال این هفته به استان خوزستان اختصاص دارد.
علی عماد افزود: این هفته فرهنگی و اقتصادی آذر امسال در برج میلاد تهران برگزار می شود تا بتوانیم توانمندی های استان را در محل برج میلاد به نمایش بگذاریم.
مدیر امور مناطق و شورای فرهنگی شهر تهران و دبیر هفته فرهنگی و اقتصادی خوزستان نیز گفت: تاکنون ۱۰ هفته فرهنگی از استان های دیگر برگزار شده و امسال نوبت به خوزستان رسیده است.
محمدرضا دهداری پور، با اشاره به تاریخ و تمدن خوزستان و اینکه این استان در حوزه فرهنگ، تمدنی ۶ یا هفت هزار ساله دارد افزود: در این هفته برنامه های متنوعی برگزار می شود و هر شب متعلق به چهار تا پنج شهرستان است. همچنین ۱۴ کارگروه تشکیل شده که هر کار گروه یک رییس با اعضای نامحدود دارد./ ایرنا

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.