دفاع از قهرمانی؛ سخت تر از قهرمانی

عصر جنوب – asrejonoob.ir: استقلال خوزستان پدیده فصل گذشته لیگ برتر ایران با هدایت «سیروس ‌پورموسوی» این روزها سخت در تلاش است تا خود را آماده حضور در لیگ برتر کند و برای تکرار قهرمانی آماده می‌شود.
این تیم در فصل آتی عبدالله ویسی، موسی کولی بالی و خسوس را ندارد و به جای آنها از مهره‌های جدید استفاده خواهد کرد.
آبی‌های خوزستان امسال در ۳ جبهه سخت باید به مصاف تیم‌های ایرانی و آسیایی برود. استقلالی‌ها در شروع لیگ میهمان تراکتورسازی تبریز هستند و استقلال تهران، سپاهان اصفهان، پدیده خراسان و صنعت نفت آبادان حریفان بعدی این تیم هستند.
استقلال خوزستان قهرمان لیگ پانزدهم در آرامش و سکوت تمرینات خود را شروع کرد و امیدوار است تا بازهم یک شگفتی در لیگ برتر ایران خلق کند، کاری سخت اما ممکن.
استقلال خوزستان پس از قهرمانی در لیگ برتر ابتدا عبدالله ویسی سرمربی موفق را خود را از دست رفته دید و به جای او سید سیروس پورموسوی کمک اول پنج ساله استقلال خوزستان به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد.
آبی پوشان خوزستان در لیگ شانزدهم مسیر سختی را در پیش دارند و با توجه به قدرتمندتر شدن تیم‌های دیگر به خصوص سرخابی‌های تهران و تبریز و همچنین سپاهان، باید گفت کار برای مدافع عنوان قهرمانی سخت‌تر شد.
هرچند باید گفت این تیم در فصل گذشته نشان داد می‌تواند بدون بازیکن بزرگ هم از غیرممکن‌ها ممکن بسازد. اکثر ستاره‌های فصل قبل این تیم قراردادشان را تمدید کردند و عزت الله پورقاز، حسین بازیاری، سلمان بحرانی را نیز جذب کرد.
همشهری خوزستان برای بررسی آخرین وضعیت تیم قهرمان نگاهی به ترکیب احتمالی این تیم و نیمکت پرامید آبی‌های جنوبی کرده است.

گزینه داخلی برای جایگزینی خسوس
پس از رفتن فرناندو خسوس به گسترش فولاد تبریز هم سرمربی و هم مربی گلرهای استقلال خوزستان عنوان کردند که بهترین گزینه ایرانی را در تیمشان دارند، «گودرز داودی» دروازه‌بان خوزستانی که سابقه حضور در تیم ملی امید را دارد، می‌تواند با درخشش درون دروازه تیم مدافع عنوان قهرمانی خود را به فوتبال ایران معرفی کند، همچنین به جز داودی قرار است یک دروازه‌بان برزیلی به تیم اضافه شود.

کاپیتان با تعصب در تیم قهرمان ماند
«محمد طیبی» دفاع و کاپیتان تیم قهرمان پس از این‌که از آرزویش برای حضور در تیم ملی گفت، توسط کارلوس کی روش به تیم ملی دعوت شد و در برابر قرقیزستان برای تیم ملی بازی کرد، این بازیکن که از تیم‌هایی چون استقلال، فولاد و سپاهان پیشنهاد داشت ترجیح داد استقلال خوزستان را با وجود پول کمتر ترک نکند و در لیگ شانزدهم مطمئناً یکی از مدافع وسط‌های این تیم خواهد بود.
«عزت الله پورقاز» بازیکن جدید استقلال خوزستان پیش از اردوی تیم ملی تنها به استقلالی‌های خوزستان قول داده بود و با وجود پیشنهادهای استقلال و صبا روی حرفش ماند و به این تیم خوزستانی پیوست، پورقاز که در بازی با قرقیزستان ۴۵ دقیقه به عنوان هافبک دفاعی و ۴۵ دقیقه به عنوان زوج طیبی در خط دفاع گذرانده بود، دست سید سیروس پورموسوی را باز می‌گذارد تا بتواند در ۲ پست از وی استفاده کند.

ماکت کوچک از دفاع تیم ملی
«دانیال ماهینی» دفاع بوشهری استقلال خوزستان که فصل قبل از ایرانجوان به این تیم پیوسته بود آن‌قدر خوب بود که توانست به تیم ملی نیز دعوت شود. حضور او به همراه طیبی و پورقاز، می‌تواند یک ماکت کوچک از خط دفاع نیمکت نشین تیم ملی باشد، البته به جز ماهینی، سید جلال عبدی نیز می‌تواند در این پست به عنوان یار جانشین به میدان برود.

کم حاشیه و کم حرف اما هدفدار
«عقیل کعبی» دفاع چپ استقلال خوزستان در لیگ پانزدهم بازی‌های خوبی انجام داد و رقابت خوبی با پیمان شیرزادی در پست دفاع چپ داشت، کعبی که بسیار کم حاشیه و کم حرف کارش را انجام می‌دهد و هدفش موفقیت و پیشرفت با تیم است، هدفی که فصل قبل موفق شد به آن دست یابد، آن هم به بهترین نحو ممکن.

 بولدوزر؛ آرام بخش خط دفاع
«میثم دورقی» که به بولدوزر تیم معروف است، جنگ‌های تن به تن را جلوی خط دفاعی انجام می‌دهد و یکی از عاملان موفقیت تیم در فصل قبل به حساب می‌آمد. کاپیتان دومی آبی‌های خوزستان در فصل بعد نیز همان وظیفه در لیگ پانزدهم را دارد و می‌تواند نقش پررنگی در موفقیت خط دفاعی تیم ایفا کند.

جای خالی حکیم نصاری
«فرشاد سالاروند» با رفتن حکیم نصاری از استلال خوزستان، به نظر می‌رسد جای وی در ترکیب اصلی را بر عهده بگیرد، البته وی رقبایی چون علی اصغر عاشوری و سلمان بحرانی دارد و باید دید آیا سالاروند می‌تواند نمره قبولی از اعتماد مربیان بگیرد یا خیر.
«فیلیپه برتولدو» تنها بازیکن خارجی کنونی استقلال خوزستان نیم فصل لیگ پانزدهم اضافه شد و هرچه لیگ رو به روزهای پایانی بود توانست بهتر و بهتر شود، برتولدو حالا مورد اعتماد کادرفنی قرار گرفته است تا در لیگ شانزدهم باز هم در جمع آبی‌های خوزستانی باشد.

امید اول خط حمله آبی‌ها
«رحیم زهیوی» زننده گل قهرمانی استقلالی‌های خوزستان در لیگ پانزدهم بالاخره به تیم ملی دعوت شد و در انتها پیشنهادهایش را به خاطر خوزستانی‌ها رد کرد تا همچنان در جمع خوزستانی‌ها باشد. وی امید اول خط حمله آبی‌ها خواهد بود.
«فرشاد جانفزا» مهاجم اهل میداوود که فصل قبل چهار گل برای تیمش زد از گزینه‌های اصلی برای تیمش به حساب می‌آید، البته او رقیبی جدی چون مهدی زبیدی دارد که اگر در شرایط آماده باشد می‌تواند هر ۲ را آماده‌تر کند.

هوش آقای گل
«حسن بیت سعید» مهاجم فصل قبل و آقای گل تیم قهرمان هنوز هم اصلی‌ترین گزینه برای خط حمله محسوب می‌شود. او در صورتی که باز هم با هوشش بتواند گلزنی کند، می‌تواند کمک شایانی به تیم کند.

نیمکت؛ عصای دست مربی
در این میان، حسن بازیاری، مهدی زبیدی، سلمان بحرانی، پیمان شیرزادی، علی اصغر عاشوری، سید جلال عبدی، مهدی مؤمنی و امید سینگ بازیکنانی هستند که روی نیکمت استقلال خوزستان قرار دارند و هر کدام از آن‌ها می‌توانند در صورت نیاز کمک حال کادر فنی باشند.

   اولویت با رقابت‌های باشگاه‌های آسیاست
سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان در خصوص شرایط تیمش به همشهری می‌گوید: این تیم اردوهای بسیار خوبی برگزار کرد و به لحاظ آمادگی اکنون شرایط خوبی دارد.
«سیدسیروس‌ پورموسوی» می‌افزاید: بی‌صبرانه منتظر آغاز لیگ برتر هستیم تا توانایی بازیکنان خود را به رخ حریفان بکشیم.
پورموسوی اضافه می‌کند: امسال کار بسیار دشواری پیش رو داریم زیرا باید در سه جبهه بجنگیم و نتیجه بگیریم و بر این اساس تیم خود را بستیم تا مشکلی در ادامه رقابت‌ها احساس نشود.
سرمربی استقلال خوزستان می‌گوید: ما همان تیم با کیفیت فصل گذشته هستیم که برای موفقیت به خصوص در رقابت‌های باشگاه‌های آسیا تلاش خواهیم کرد.

به قلم: مسعود گادار

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.