استاندار خوزستان: باید امنیت و اعتماد برای سرمایه‌گذاری در خوزستان ایجاد شود/ استقبال از اشتغالزایی در مناطق محروم

عصر جنوب – asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: دولت وظیفه دارد تا بستری مناسب را برای سرمایه‌گذاران در خوزستان به وجود آورد تا آن‌ها به سرمایه‌گذاری در استان بپردازند و باید امنیت و اعتماد را برای سرمایه‌گذاران در استان ایجاد کرد.

غلامرضا شریعتی در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری استان که امروز، ۲۷ تیرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: تا آنجا که می‌شود باید از سرمایه‌گذاران در خوزستان حمایت کرد و ما نیز متعهد به حمایت از آن‌ها در استان هستیم و شرایط را برای سرمایه‌گذاری آن‌ها مهیا خواهیم کرد.

وی افزود: برای آنکه خوزستانی مدرن داشته باشیم، باید یکسری حمایت‌ها و کمک‌ها به سرمایه‌گذاران در بخش خصوصی انجام گیرد تا در زمینه‌های مختلف شاهد توسعه استان باشیم و برای این کار باید از برخی مسائل گذشت و کار را برای سرمایه‌گذاران آسان‌تر کرد.

شریعتی تصریح کرد: ما متعهد به حمایت از سرمایه‌گذاران و فراهم کردن بستر و شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاری آن‌ها در استان هستیم تا به این ترتیب شاهد توسعه استان و ایجاد اشتغال برای جوانان خوزستان باشیم.

وی گفت: سرمایه‌گذاران نباید از سرمایه‌گذاری در خوزستان بترسند زیرا امنیت مناسبی برای آن‌ها مهیا شده است و از آن‌ها تا جایی که ممکن باشد حمایت می‌شود.

شریعتی عنوان کرد: کسانی که به دنبال سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در استان باشند، همه جانبه حمایت می‌شوند اما اگر کسانی به دنبال زمین‌خواری و مسائل دیگر باشند شرایط برایشان بسیار نا امن است و باید از کار خود بترسند.

وی در خصوص سرمایه‌گذاری در مناطق محروم استان خاطرنشان کرد: اگر کسی قصد دارد در منطقه‌ای محروم خدماتی ارائه کند یا در آن مناطق سرمایه‌گذاری کند به دردسر آن می‌ارزد که در قانون انعطاف به خرج داد و در آن منطقه اشتغال ایجاد کرد و باعث رشد آن محل شد.

شریعتی درباره برگزاری جلسات ستاد سرمایه‌گذاری استان عنوان کرد: در این جلسات به تقاضاهایی که برای سرمایه‌گذاری در استان وجود دارد اما میان دستگاه‌های مجوزدهنده و متقاضیان سرمایه‌گذاری اختلاف است رسیدگی می‌شود تا مشکلات به وجود آمده حل و هماهنگی مناسبی بین مجوز دهندگان و سرمایه‌گذاران ایجاد شود.

وی ادامه داد: این جلسات برای کمک به سرمایه‌گذاران و حل مشکلات متقاضیان سرمایه‌گذاری در استان است تا به توسعه استان و ایجاد اشتغال کمک شود.

شریعتی در خصوص سیاست‌گذاری‌های استان در حوزه سرمایه‌گذاری عنوان کرد: حفظ و ارتقای شرایط زیست محیطی در اولویت این سیاست‌ها قرار دارد و پس از آن نیز حمایت قاطع از سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال در اولویت هستند.

وی در خصوص حل مشکلات شهرک صنعتی شماره ۵ اهواز عنوان کرد: مجوز شهرک صنعتی شماره ۵ اهواز در هیات دولت در سال ۸۶ مصوب شده اقدام و واگذای زمین نیز در همان دولت انجام گرفته و مجوز برای سرمایه‌گذاری داده شده است، اکنون این دولت مانع کار شده تا روند قانونی این مسئله طی و مشکلات آن حل شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در این جلسه به مسائل و مشکلات شهرک صنعتی شماره ۵ اهواز و کارخانه فولادی که در آن قرار دارد رسیدگی شد تا هر چه سریعتر این واحد تولیدی آغاز به کار کند و همچنین در این نشست درباره ایجاد یک شهرک خودرو در غرب شهر اهواز نیز صحبت‌هایی ارایه و در نهایت توافقاتی میان سرمایه‌گذار آن و شهرداری اهواز حاصل شد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.