شریعتی: هیچ مدیر کم کاری نمی تواند با من کار کند/ حمایت از رسانه ها ادامه دار خواهد بود/ تغییر مدیران غیربومی پتروشیمی

عصر جنوب – asrejonoob.ir: این مایه تاسف است که ۲۸ ساعت بعد از آتش سوزی مدیر مربوطه پتروشیمی خود را به صحنه می رساند…

شوشان: دکتر غلامرضا شریعتی از همان روز اول “سیاست درهای باز “را در پیش گرفت و درصدد ترمیم وجهه دولت و شکستن دیوار ایجاد شده بین مردم و نماینده عالی دولت برآمد. پیش گرفتن این رویه تاکنون منجر به بازدیدهای میدانی شده ؛ بازدیدهایی که شمال تا جنوب استان را در نوردیده و شهرهای مختلفی را در چند روز اول انتصاب بازدید کرده است.

خصلت دیگر شریعتی که خود نیز در گفتگو با شوشان بدان معترف است دوری از تمجید و تعریف است. “لزوم نقد منصفانه و جلوگیری از بت سازی مسئولین ” مورد پذیرش استاندار است. شریعتی معتقد است که نقد منصفانه بهترین یار و یاور مسئولین می تواند باشد و تمجیدها و تعریف ها ، دردی از خوزستان درمان نمی کند.

ملاقات با استاندار در نیمه شب چهارشنبه ، حاشیه های مختلفی به دنبال داشت ؛ شریعتی در پاسخ به سوالی درخصوص مشکلات عدیده استان و اینکه آیا این حجم از مصائب را پیش بینی می کرد گفت که با علم به وجود چنین مشکلاتی پا به عرصه گذاشتم.

لحن شریعتی نسبت به کم کاری در بخش های مدیریتی استان ، حالتی انتقادی داشت. وی به منطقه آزاد اروند گریزی زد و گفت که بی توجهی منطقه آزاد به صادرات برخلاف اهداف تعیین شده است . برای من جای سوال دارد که چرا میزان صادرات منطقه آزاد اروند کمتر از مرز چذابه با امکانات زیرساختی نامناسب است؟ ظاهرا منطقه آزاد اروند چون پول خوبی از واردات دریافت می کند، خیلی خودش را درگیر صادرات نمی کند واین مسئله اصلا قابل توجیه نیست چراکه یکی از اهداف اصلی شکل گیری این مناطق توسعه صادرات بوده است.

اولتیماتوم نیمه شب شریعتی به مدیران کم کار نیز از دیگر حاشیه های نیمه شب دیدار با استاندار بود. وی گفت که متأسفانه بر اساس گزارش ها در استان خوزستان هیچ اراده ای برای توجه به صادرات و افزایش تولید بخش خصوصی وجود ندارد و کمک های دولتی هم انجام نمی شود که این جای تأثر دارد و باید در همین جا این را بگویم که از ادامه راه با مدیرانی که نسبت به اجرای مصوبات بی توجه هستند، معذور خواهم بود. قرار نیست که مصوبه های استان بلااستفاده و بیخود باشد.

شریعتی نیم نگاهی هم به جلسه اخیر کارگروه صادرات غیرنفتی خوزستان داشت و گفت که حاضرین در این جلسه به جای آنکه به فکر رفع مشکلات و ارائه راهکار باشند بیشتر به دلیل حضور من تشکر می کردند ! در سال اقتصاد مقاومتی ما هیچ گونه اقدام و عملی ندیدیم.

استاندار بار دیگر به اولویت های کاری خود اشاره کرد و ایجاد امنیت اجتماعی ، مسائل مربوط به آموزش و پرورش و همچنین تلاش برای جذب سرمایه و سرمایه گذار را از اولویت های کاری خود بر شمرد و گفت که باید همگی در جهت ایجاد اشتغال گام برداریم.

وی معتقد است که شاید در مدت زمان باقی مانده تا پایان عمر دولت وقت زیادی باقی نمانده باشد اما مهم این است که استان را در مسیر توسعه قرار دهیم و قطعا با یک برنامه ریزی و همدلی و همراهی مشکلات مرتفع خواهند شد .

استاندار به تغییر مدیران خوزستان که در برخی محافل مطرح می شود اشاره ای داشت و گفت که اگر قرار بر این باشد که مدیران فعالیت مناسبی نداشته باشند برای چه باید از آنها دفاع کنیم؟! مدیران باید فعالیتی مناسب در راستای توسعه استان داشته باشند تا مورد حمایت من باشند، در غیر این صورت هیچ مدیر کم کاری نمی تواند با من کار کند چرا که حمایت من از مدیران بر اساس منطق ِ عملکرد است.

شریعتی در بخش دیگری از صحبت های خود درخصوص مواضع اخیرش مبنی بر تغییر مدیران غیربومی پتروشیمی ، به دیدار خود با وزیر نفت اشاره کرد و گفت که از وزیر نفت خواسته ام که حتما بازنگری دوباره ای در زمینه انتصابات مدیران پتروشیمی داشته باشد. این مایه تاسف است که ۲۸ ساعت بعد از آتش سوزی مدیر مربوطه پتروشیمی خود را به صحنه می رساند ! باید در این زمینه تجدید نظر شود و از مدیران بومی و قابل دسترس استفاده شود.

ادامه حمایت از رسانه ها نیز از دیگر مواضع استاندار جدید بود که بار دیگر بر آن تاکید داشت و گفت که رسانه ها رکن چهارم دموکراسی هستند. از این رو اگر ما رسانه منتقدی نداشته باشیم جامعه اصلاح شده ای نخواهیم داشت، به همین دلیل حمایت ما از رسانه ها قطعی و ادامه دار خواهد بود.

سخنان شریعتی در ابتدای راه نشستن بر صندلی مدیریت اجرایی استان امیدوار کننده و دلگرم کننده است و حال باید به انتظار نشست و دید در ادامه راه تا چه اندازه بر جاده سیاست های ترسیم شده پیش می رود و تا چه حد در رسیدن به اهداف موفق خواهد بود.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.