اجرای طرح آموزشی تلفیقی فراگیر برای دانش آموزان عشایر خوزستان

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیر آموزش و پرورش استثنایی خوزستان اعلام کرد: طرح آموزشی تلفیقی فراگیر برای دانش آموزان استثنایی ۶۰۰ مدرسه عشایری خوزستان و برای اولین بار در کشور اجرا می شود.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، علی ممبینی مهمترین هدف اجرای طرح تلفیقی فراگیر را برقراری عدالت آموزشی و ارایه خدمات به دانش آموزان محروم عشایری دانست و افزود: اجرای طرح سنجش سلامت در دو سال اخیر در مناطق عشایری این فرصت را فراهم کرد تا با شناسایی و غربالگری نوآموزان، آنهایی که مشکل دارند و به عنوان دانش آموز استثنایی در سامانه ثبت می شوند، تحت پوشش خدمات طرح آموزشی تلفیقی فراگیر قرار گیرند.
ممبینی با بیان این نکته که نیازی به جدا کردن دانش آموز استثنایی از محیط آموزشی عادی و دیگر دانش آموزان نیست ، توضیح داد: دانش آموزانی که دارای معلولیت جسمی، حرکتی، شنوایی، بینایی و اختلالات یادگیری باشند، به طور رایگان از هزینه توانبخشی و تجهیزات شامل عینک، سمک ، ویلچر، واکر، عصا و هزینه های درمان و دارو برخوردار می شوند.
وی مرحله اول اجرای طرح را شناسایی  معرفی دانش آموزان و غربالگری  دانست و ادامه داد: ارایه خدمات بعد از ثبت نام آنها به عنوان دانش آموز استثنایی در سامانه سناد آغاز می شود. سپس، دانش آموزان می توانند از خدمات معلم جبرانی و دوره دیده استثنایی استفاده می کنند. و براساس شدت و ضعف معلولیت به دانش آموزان ساعاتی تحت عنوان ساعات جبرانی تعلق می گیرد.معلمان بابت تدریس در این ساعت حق الزحمه دریافت می کنند. البته ، معلمان آموزش های لازم را طی خواهند کرد.
مدیر آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: در حال حاضر ، در مناطق شهری استان حدود  ۲ هزار دانش آموز  از خدمات طرح آموزشی تلفیقی فراگیر بهره مند شده اند و  اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان محدودیتی برای پوشش دیگر دانش آموزان نیازمند ندارد.
گفتنی است مراحل اجرای طرح آموزشی تلفیقی فراگیر طی جلسه ای با حضور مسئولان آموزش و پرورش استثنایی و عشایر و اهدای هفت سی دی آموزشی در قالب یک لوح فشرده با موضوع آموزش تلفیقی به اداره عشایر تبیین و بررسی شد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.