ورود ریزگردها به خوزستان/ هواشناسی: کودکان و سالخوردگان از خانه ها خارج نشوند

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیرکل هواشناسی خوزستان اظهار کرد : به دلیل وزش بادهای شدیدی که در کشور عراق رخ داده گرد و غبار از سمت مرزهای غربی و جنوب غربی کشور وارد استان شده است.
کوروش بهادری مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به اینکه تا فردا چهارشنبه گرد و خاک در استان خوزستان ادامه دارد، اظهار کرد : به دلیل وزش بادهای شدیدی که در کشور عراق رخ داده گرد و غبار از سمت مرزهای غربی و جنوب غربی کشور وارد استان شده است.

بهادری ادامه داد: دید افقی در اهواز به ۸۰۰ متر، در بستان ۵۰۰ متر، آبادان ۱۵۰۰ متر و ماهشهر به ۱۲۰۰ متر کاهش داشته است و طبعا باعث کاهش کیفیت هوا شده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: توصیه های ایمنی را در این خصوص بهداشت و درمان باید اعلام کند ولی ما نیز توصیه داریم که مردم عزیز به ویژه کودکان و سالخوردگان به جز موارد ضروری از خانه ها خارج نشوند و در صورت خروج حتما از ماسک هایی که بتواند کمتر از ۲٫۵ میکرون را از خودش عبور ندهد، استفاده کنند.

وی با اشاره به گرم ترین و خنک ترین نقاط استان گفت: در شبانه روز گذشته نیز شهرهای شوش، آغاجاری و آبادان با دمای ۴۷ درجه سانتیگراد گرمترین نقاط استان و شهرستان ایذه با ۲۲ درجه سانتیگراد خنک ترین نقطه استان بود.

بهادری خاطرنشان کرد: تغییرات دمایی در شهر اهواز نیز بین ۴۶ تا ۳۲ درجه سانتی گراد در نوسان است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.