زنگنه: آتش سوزی حداقل تا ۱۰ الی ۱۵ ساعت آینده ادامه دارد / فرماندهی عملیات بر عهده شرکت نفت است

عصر جنوب – asrejonoob.ir: بیژن نامدار زنگنه در گفتگو با خبرنگار عصر جنوب در پتروشیمی بوعلی گفت: اینجا تنها چیزی که باقی مانده آتش اصلی است و آتش که در واحد فرآیندی یعنی برج پارازایلن رخ داده بود از صبح روز گذشته خاموش شده بود.

وی ادامه داد: این آتش به دو مخزن دیگر سرایت کرد که آتش مخزن اول صبح روز گذشته مهار ولی دیگری همچنان در حال سوختن است.

وزیر نفت تاکبد کرد: بخشی از محتویات مخزنی که اکنون در حال سوخت است تخلیه شده ولی تخلیه باقی آن از نظر فنی امکان پذیر نیست و در حقیقت به صلاح هم نیست.

زنگنه در ادامه افزود: امروز با وجود پیش بینی موفقیت کم برای حمله اما باز بر اساس تصمیم گیری ها یک حمله برای مهار آتش صورت گرفت که موفقیت آمیز نبود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مخازن جنبی LPG، لایت N و بنزن را خنک سازی می کنیم تا خطری ایجاد نشود. این مخازن اکنون در وضعیت خوبی به سر می برند.

وزیر نفت خبر داد: در حال حاضر باید صبر کنیم تا محتوای سوختی که در این مخزن وجود دارد، تمام شود و آتش آن خاموش شود. تنها کاری که باقی مانده انتظار برای خاموش شدن این آتش است که هرچه سریعتر خاموش شود.

زنگنه یادآور شد: اعلام شده که این آتش سوزی حداقل تا ۱۰ الی ۱۵ ساعت آینده ادامه دارد و ظرف این مدت زمانی خاموش می شود. پیش بینی کارشناسان، مدیران مستقر و فرماندهی عملیات نیز این است که هیچ نگرانی برای این واحد وجود ندارد و فقط باید به انتظار خاموش شدن آتش نشست.

وی در پایان افزود: همه مجموعه وزارت نفت، شهرداری، استانداری و مقامات برای این حادثه همکاری داشتند. البته فرماندهی عملیات بر عهده نفت است ولی خود واحدهای مختلف پتروشیمی هم حضور دارند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.