معاون استاندار: دود ناشی از سوختن تهدیدی برای شهروندان نیست

عصر جنوب – asrejonoob.ir:معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: هیچ تهدیدی در حال حاضر برای سلامت مردم منطقه ماهشهر و بندر امام و شهرهای اطراف وجود ندارد و تخلیه انجام نمی شود.
احمد سیاحی با اشاره به اخباری مبنی بر تخلیه مناطقی از ماهشهر به دلیل آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا، اظهار کرد: چنین چیزی اصلا صحت ندارد.

وی افزود: این حادثه نه کشته ای داشته و نه حتی یک زخمی بر جای گذاشته است. بحث آلودگی دود ناشی از آتش را نیز مدیرکل محیط زیست استان مطرح کرده که تنها بحث آلایندگی آن مطرح است.

سیاحی ادامه داد: هیچ تهدیدی در حال حاضر برای سلامت مردم منطقه ماهشهر و بندر امام و شهرهای اطراف وجود ندارد و تخلیه انجام نمی شود.

وی گفت: منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر، منطقه بزرگی است که بخش ها و مجتمع های مختلفی دارد. حادثه آتش سوزی تنها در یکی از این مجتمع ها به نام مجتمع بوعلی سینا رخ داده و به دلیل شرایطی که وجود دارد، کار اطفا در آن در حال انجام است. سایر مجتمع های منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر اکنون در حال فعالیت و انجام کار خود هستند و نه تخلیه شده اند و نه تعطیل.

معاون عمرانی استانداری خوزستان اظهار کرد: عملیات خاموش کردن آتش در مجتمع بوعلی سینا همچنان ادامه دارد. کار تخلیه مواد نفتا از پایین مخزن همچنان در حال انجام است و از بالای مخزن نیز مواد در حال سوختن است.

وی افزود: به تدریج مواد نفتا تمام می شود و باید منتظر ماند. اکنون نیز وزیر نفت، مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب، استاندار خوزستان و دیگر مسئولان در محل حضور دارند و تلاش می شود آتش خاموش شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.