استاندار خوزستان: مخالف وجود حتی یک مدیر پروازی هستم/ عملکرد مدیران استانی و فرمانداران در حال ارزیابی است

عصر جنوب – asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: تمام سعی و تلاش بر این است که استان حتی یک مدیر پروازی نداشته باشد و مسئولیت‌ها به مدیران بومی سپرده شود.

غلام رضا شریعتی در خصوص انتخاب معاونان حوزه استانداری با بیان اینکه هر مدیری در بدو آغاز کار ناگزیر است ارزیابی دقیق، صحیح و اصولی از سیستم داشته باشد اظهار کرد: استانداری به عنوان یک نهاد حاکمیتی باید ارزیابی دقیق و در حد توان مدیران و معاونان انجام دهد.

وی ادامه داد: در این زمینه تمام مدیران ستادی و معاونان در حال انجام کار‌ها طبق روال مشخص شده هستند و بنده نیز مرتب با آن‌ها در ارتباط هستم و برنامه‌ها و هماهنگی لازم را برای ارزیابی مدیرتی استان انجام می‌دهم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: به منظور هماهنگی بیشتر و دستیابی سریع به اهداف مورد نظر با فرمانداران، مدیران ستادی و دستگاه‌های اجرایی مرتب در ارتباط هستم و از نزدیک برنامه‌های اجرایی آن‌ها را رصد می‌کنم و در مواقع ضرروی آن‌ها را از نزدیک می‌بینم.

وی با بیان اینکه انسان باید از محیط پیرامون خود شناخت کامل پیدا کند تا بتواند بر اساس شناخت و اطلاعات کافی تصمیمات بهتری را بگیرد بیان کرد: بدون شناخت نمی‌توان به راه حل‌های لازم و ضروری برای رفع مشکلات استان دست پیدا کرد.

شریعتی در پاسخ به این سئوال که مدیریت جدید استان برای سپردن مسئولیت‌ها به مدیران بومی و کوتاه کردن دست مدیران پروازی و غیر بومی از استان چه برنامه دارد تاکید کرد: تمام سعی و تلاش من بر این است که استان حتی یک مدیر پروازی نداشته باشد و مسئولیت‌ها به مدیران بومی سپرده شود.

وی افزود: بنده حتی با حضور فرماندارانی که محل زندگی آن‌ها در اهواز است اما محل کار آن‌ها در شهرستان است مخالف هستم چرا که محل زندگی بخشدار و فرماندار باید در محل کار و خدمت خود باشد و تمام انرژی مدیر مورد نظر صرف مردم محل خدمت خود باشد در غیر این صورت این روند را ظلم در حق مردم منطقه می‌دانم.

شریعتی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به سفر خود به شهر‌های مختلف استان گفت: منابع مملکت و استان نسبت به مشکلات موجود محدود است به همین دلیل برای حل مشکلات باید طبق اولویت بندی و هدفمند عمل کرد.

وی ادامه داد: به منظور اولویت بندی مشکلات استان در ابتدا باید حجم و تعداد پروژه‌ها و میزان پیشرفت آن‌ها را ببینیم تا بر اساس پیشرفت پروژه‌ها تسهیلات مورد نیاز را برای مرم فراهم کرده و تصمیم گیری کنیم.

شریعتی افزود: علاوه بر این سازمان‌ها، ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان نیز باید اولویت‌هایشان را کار‌های اجرایی خود مشخص کنند و بنده بعنوان رئیس شورای برنامه ریزی استان موظف هستم بر تمام امور اشراف کامل داشته باشم.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای کار سعی بر این است به سمت پروژه‌ها و اولویت‌هایی حرکت کنیم که به نفع مردم و در جهت حل مشکلات آن‌ها باشد.

شریعتی با اشاره به توصیه امام علی علیه السلام به مالک اشتر مبنی بر اینکه حاکم باید مدام با مردم در ارتباط باشد که مردم بتوانند بدون ترس مشکلاتشان را به حاکم منتقل کنند تاکید کرد: یکی از سیاست‌های سفر به شهر‌های استان به همین منظور است که ضمن برقراری ارتباط با مردم مشکلات را از زبان آن‌ها بشنویم و پاسخ گوی آن‌ها باشیم.

عالیترین مقام اجرایی دولت در استان با اشاره به وعده دولت روحانی مبنی بر اینکه این دولت، دولت راستگویان است خاطرنشان کرد: این وعده‌‌ همان تاکید بر ارتباط مستقیم با مردم است و نباید فقط در قالب شعار باشد.

شریعتی تاکید کرد: وظیفه همه مدیران اجرایی این است که بر اساس وعده‌هایی که رئیس جمهور به مردم داده و بر اساس آن‌ها از مردم رأی گرفته، عمل کنند.

این مسئول با بیان اینکه طرح آمایش سرزمین و طرح توسعه استان را بر اساس برنامه ۵ ساله توسعه در حال پیگیری هستیم و در مسیر اهداف طرح در استان گام بر می‌داریم تصریح کرد: این طرح در قالب برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعریف شده است.

وی در پایان یادآور شد: در طرح آمایش و طرح توسعه استان چه از بخش دولتی به منظور فراهم کردن زیر ساخت‌ها و از چه بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و کارهای تولیدی، تجاری، بازرگانی، خدماتی و رفاهی حمایت می‌کنیم تا با آهنگ موزون و طبق برنامه آمایش سرزمین و برنامه پیش برویم.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.