شریعتی: سرمایه گذاران در بروکراسی های اداری سردرگم می شوند/ توسعه نیافتگی صنایع پایین دستی معضل بیکاری را تشدید کرده است

عصر جنوب – asrejonoob.ir: فرصت های سرمایه گذاری استان در صنایع پایین دستی به دلیل وجود صنایع بزرگ شناسایی نشده اند، در این زمینه باید فعالیت های کارشناسی صورت بگیرد.

استاندار خوزستان توسعه سرمایه گذاری اقتصادی از تاکیدات و اهتمام دولت تدبیر و امید و از مولفه های اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت :باید موانع سرمایه گذاری در استان را رفع کنیم .

دکتر غلامرضا شریعتی استاندار  در جلسه ای با مجموعه ی اداره کل امور هماهنگی اقتصادی و بین الملل استانداری و مدیریت نظام فنی سازمان مدیریت و برنامه ریزی سازمان مدیریت عنوان کرد: هدف اصلی از بیان هر مسئله ای در بخش سرمایه گذاری در خوزستان باید رفع موانع پیش رو باشد زیرا برگزاری جلسات صرف هیچ دستاوردی را به همراه ندارد.

وی گفت: در حوزه اقتصادی استانداری خوزستان در امر اجرای فعالیت های کارشناسی باید عملکرد بهتری را شاهد باشیم و موانع پیش روی سیاست های دولت در راستای برنامه های اقتصادی باید شناسایی شوند.

دکتر شریعتی گفت: جلسات بسیاری در زمینه حل مشکلات اقتصادی استان تا کنون برگزار شد که هیچ کدام به سر انجام نرسیده است و با در پیش گرفتن روش فعلی به جایی نخوایم رسید. بیشترین حجم سرمایه گذاری خوزستان در زمینه نفت و گاز بوده که تنها این میزان حجم سرمایه گذاری در استان خوزستان مقدور است  ودر زمینه های دیگر سرمایه گذاری موفق نبودیم.

وی افزود: موقعیت های سرمایه گذاری سایر ظرفیت های استان خوزستان جدای از بخش انرژی باید شناسایی شود.

سرمایه گذاران در بروکراسی های اداری سردرگم می شوند

استاندار خوزستان تصریح کرد:ما باید به دنبال سرمایه گذار باشیم و موانع موجود را در این زمینه رفع کنیم. سرمایه گذاران در بروکراسی های اداری سردرگم می شوند. انتظار می رود به این مسائل به صورت جدی رسیدگی شود. چنین مشکلاتی در سایر استانها حل شده، پس باید در استان ما نیز حل شود.

وی اظهار کرد: آمادگی لازم برای حل مشکلات موجود در بخش اقتصادی خوزستان در استانداری به وجود دارد.

استاندار خوزستان گفت: فرصت های سرمایه گذاری استان در صنایع پایین دستی  به دلیل وجود صنایع بزرگ شناسایی نشده اند، در این زمینه باید فعالیت های کارشناسی صورت بگیرد. زیرا این استان غنی از فرصت های اقتصادی است.

شریعتی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در این زمینه گفت: مسئولان مربوطه باید عزم جدی داشته باشند و فعالیت های خاص و ویژه ای انجام دهند.

با هرکسی که در مسیر قطار توسعه ای استان سنگ اندازی کند برخورد خواهد شد

وی تصریح کرد:با هرکسی که در مسیر قطار توسعه ای استان سنگ اندازی کند برخورد خواهد شد.

شریعتی با ابراز حمایت از سرمایه گذاری توسعه ای نسبت به همراهی مدیران دستگاه های اجرایی  در  جهت رفع موانع  سرمایه گذاری تاکید کرد.

استاندار با اشاره به اهمیت موضوع توسعه  زیر ساخت های حمل ونقل و راه های استان در این جلسه گفت: بمنظور احداث  آزاد راه اهواز –شیراز به همراه استاندار فارس رایزنی های لازم با وزیر راه و شهرسازی انجام شده است.

تامین اعتبار احداث راه آهن و آزاد راه اهواز-اصفهان

 وی هچنین خبر از پیگیری هایی پیرامون تامین اعتبار احداث راه آهن و آزاد راه اهواز-اصفهان داد.

در ادامه دکتر نیکو سرپرست امور هماهنگی اقتصادی و بین الملل استانداری گفت: در سال گذشته همایش های مختلفی در زمنیه اقتصاد مقاومتی برگزار شد و در این زمینه هفت اولویت، ساماندهی واحد های فعال و نیمه فعال اقتصادی، پرورش ماهی در قفس، توسعه کشت های گلخانه ای، بهره برداری از سواحل جنوبی کشور، بازسازی بافت های فرسوده و خروج خودروهای فرسوده از شهرها و توسعه اقتصاد دانش بنیان شناسایی شدند.

همچنین استاندار خوزستان در بازدید از بورس منطقه ای خوزستان بر استفاده بهینه از کل ظرفیت های استان تاکید کرد.

وی گفت: بمنظور بررسی راهکار های رفع موانع تولید که با توسعه بازار مالی استان  همراه خواهد بود.جلسه ای مشترک با مدیر عامل بورس تهران و مدیران عامل ۱۰۰ شرکت برتر استان برگزار خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد:  دراین راستا با توسعه تامین مالی از طریق   بازار سرمایه و افزایش سهم بازار استان خوزستان از کل ارزش سهم بازار که به عنوان هدف در دستور کار قرار دارد، می توان به استفاده بهینه از کل ظرفیتهای استان دست یافت.

دکتر شریعتی در این بازدید  قول مساعد داد که جهت راه اندازی بورس کالا و بورس انرژی که در واقع موجب می گردد در استان مجموعه بورس اوراق بهادار و بورس کالا و بورس انرژی را ، استان با هم داشته باشد ، با وزیر اقتصاد رایزنی کند  .

همچنین نیلوفر بحریه  مدیر بورس منطقه ای خوزستان در این دیدار به تشریح اقدامات بورس منطقه ای استان پرداخت و گفت: در سه ماهه ابتدای سال ۱۳۹۵ ، تعداد  ۵۶۹  میلیون سهم به ارزش   ۱،۲۸۳  میلیارد ریال در بورس منطقه ای خوزستان  معامله شده است که نسبت به دوره مشابه در سال۹۴ از لحاظ تعداد سهم ۱۴۲ درصد افزایش  و از لحاظ ارزش  معاملات ۱۸۱ درصد افزایش داشته است.

استاندار خوزستان  در ادامه با حضور در  مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان بر توجه بیشتر دستگاه­های اجرایی استان جهت استفاده از تمامی ظرفیت مرکز آموزش و پژوهش تاکید کرد.

از نیروهای نخبه و پتانسیل بالای مرکز آموزش و پژوهش های توسعه وآینده نگری استفاده شود

وی اظهار کرد: باتوجه به وجود نیروهای نخبه در سطح استان و پتانسیل بالای مرکز آموزش و پژوهش های توسعه وآینده نگری باید درجهت تصمیم سازی و ارائه راهکارهای مناسب استفاده شود.

دکتر شریعتی درخصوص اجرای سریعتر و بهتر آموزش کشور عراق بیان داشت:که تمام دستگاه­های مرتبط می­بایست همکاری لازم را در این خصوص داشته و از ظرفیت موجود استان جهت اشتغال و رونق اقتصادی نهایت استفاده صورت پذیرد.

قاسم سواری مدیر مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری استان نیز با ارائه گزارشی از وضعیت آموزش دستگاه های استان، توجه مدیران به موضوع آموزش را به عنوان عامل اصلی بهره ­وری و در نهایت رضایت ارباب رجوعان دانست.

دکترشریعتی در این بازدید باکارکنان بخش های واحد آموزش، معاونت آموزشی، مدیریتی آموزش، واحد بورس، امور اقتصادی از نزدیک دیدار وگفت و گو کرد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.