استاندار: حجم مشکلات خوزستان بسیار زیاد است/ شهرداریها به کارهای درآمدزا و عمرانی بپردازند/ لزوم توجه شهرداران به NGO ها

عصر جنوب – asrejonoob.ir: استاندار خوزستان در نشستی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان و مدیران و کارکنان زیر مجموعه این معاونت گفت: معاونت امور عمرانی استانداری باید هماهنگ کننده تمام فعالیت های عمرانی استان باشد و این ماموریت را به خوبی ایفا کند.

دکتر غلامرضا شریعتی روز شنبه در این نشست با تأکید بر لزوم توجه به مسایل مهم عمرانی استان اظهار کرد: حجم مشکلات استان به ویژه در بخش راه، آب و فاضلاب بسیار زیاد است به همین دلیل باید به امور عمرانی استان توجه ویژه ای شود.
وی به سفرهای اخیر خود به شهرستان ها اشاره کرد و گفت: حضور در شهرستان ها جهت آشنایی مستقیم با بخشی از مشکلات مردم است و باید در طرح های عمرانی اولویت به مناطقی داده شود که دارای مشکلات و معضلات بیشتری هستند.
وی گفت : از سوی دیگر باید پروژه های عمرانی متناسب با نیاز های مردم و استان باشند تا بتوان با ایجاد آن به رفع نیازهای مردم خصوصا در حوزه های زیربنایی، بخش خدماتی و یا حوزه اشتغال پرداخت.
استاندار خوزستان با تأکید بر لزوم فعالیت هرچه بیشتر شهرداری ها در حوزه های عمرانی گفت: شهرداری ها درآمدهای خود را جهت پرداخت حقوق و دستمزد هزینه می کنند و به همین دلیل امکان کار عمرانی را ندارندو لازم است شهرداریها برای رفع این مشکل به کارهای درآمدزا روی بیاورند.
وی ادامه داد: در ارزیابی شهرداران مسایل امور شهری نیز باید مورد توجه و اعمال شود و در بخش روستایی نیز در مواردی مانند بخش آب،بهداشت،مدارس نیز مورد توجه قرار گیرد.
استاندار خوزستان با اشاره به مشکلات موجود در بخش راه عنوان کرد: برای رفع مشکلات بخش راه و جاده های استان، طرح ایجاد تفاهم نامه با وزیر راه باید بررسی شود و از سوی دیگر ارتقای ایمنی راه ها در اولویت قرار گیرد.
دکتر شریعتی تصریح کرد:در انجام و اجرای پروژه ها از مشاوران و پیمانکاران داخلی استفاده شود تا از این رو به درآمدزایی در استان کمک شود.
وی اظهار کرد: لازم است به شهرداران تاکید شود که از ظرفیت و توانمندی سازمان های مردم نهادو NGOها به خوبی استفاده شود و حتی در ابلاغی شهرداران باید براستفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد تاکید شود.
وی درادامه به مشکلات ناشی از سدگتوند و ریزگردها اشاره کرد و گفت: شوری رودخانه کارون ناشی از سدگتوند و ریزگردها از مشکلات مهم استان است و پرداختن به آن بسیار حائز اهمیت است.
دکتر شریعتی همچنین خواستار توجه ویژه به موضوع ثبت جهانی شوش و اصلاح پل این شهرستان شد و گفت: با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی تبدیل این پل به زیرگذر و اصلاح آن باید انجام شود.
وی با اشاره به طرح کشاورزی ۵۵۰هزار هکتاری موسوم به طرح مقام معظم رهبری گفت: پروژه ای مشابه طرح ۵۵۰هزارهکتاری دراستان وجود ندارد ولازم است آب این طرح به طور کامل و برای ۲۰۷هزار هکتار باقی مانده تأمین شود.
استاندار خوزستان با تأکید بر لزوم توجه به پروژه های عمرانی در حال اجرا عنوان کرد:تا یک ماه آینده طرح آبرسانی غدیر برای شهرستان دشت آزادگان باید افتتاح شود.
استاندار خوزستان همچنین در دیدار با کارکنان معاونت امنیتی استانداری گفت: فعالیت های مجموعه معاونت امنیتی انتظامی استانداری در ایام اربعین حسینی شایسته تقدیر است.
شریعتی افزود:از هم اکنون باید برای مناسبت اربعین حسینی برنامه ریزی کرد تا بتوان با مطلوبیت و امنیت هرچه بیشتر این مراسم برگزار شود.
وی گفت:اقدامات و برنامه ریزی های خوبی در خصوص ایجاد امنیت انجام شده است و باید پیگیری های لازم در مرزبانی و دیگر موارد برای برقراری امنیت انجام شود.
استاندار خوزستان با تأکید بر اهمیت توجه به امنیت تصریح کرد: امنیت از مولفه های رفاه مردم و از نیاز شهروندان است که اکنون به عنوان یک مطالبه مهم شهروندان به حساب می آید به همین جهت باید از هر تلاشی برای تحقق رفاه مردم دریغ نکرد.
شریعتی با بیان این که توسعه پایدار با امنیت محقق می شود،اظهار کرد:ایجاد امنیت موجب رونق اقتصادی و بهبود وضع معیشتی مردم می شود و از سوی دیگر گسترش سرمایه گذاری را نیز به دنبال دارد که قطعا در ایجاد اشتغال و اقتصادی پویا در استان تاثیرگذار است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.