فریاد از دست بانکها/ مرتضی حمداوی

مرتضی حمداوی: هنوز تب وتاب جامعه ازانتشار فیش حقوقی مدیران ارشد بیمه مرکزی فروکش نکرده بود که انتشار فیش حقوقی یکی از مدیران بانک نشان داد که این رشته سر دراز دارد. به بهانه این موضوع نکاتی ذکر میشود:

یکی از اثرات منفی این موضوع کاهش سطح اعتماد عمومی افراد جامعه است چرا که بسیاری از افراد وقتی که حقوق یک یا دو میلیونی خود را با حقوق این مدیران مقایسه می کنند نوعی بی اعتمادی و احساس تبعیض در آنها بوجود می آید سیستم معیوب و ناکارآمد بانک در جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر کشورها واضح و آشکار است مثلا نرخ بهره بانکی در بسیاری از کشورها خیلی پایین تر از نرخ بهره بانکی در ایران است بانک ها و بیمه ها در ایران مشکل اساسی دارند و آن این است که مانند شرکتهای خارجی خصوصی نیستند تا مبلغی از سود سالانه  را بین مدیران خود تقسیم کنند تا حساسیت زا نباشد در صورتی که در ایران بانک ها دولتی هستند و سود حاصله ناشی از انحصاری بودن آنها است نه حاصل تلاش مدیران و خلاقیت آنها بانک رفاه کارگران متولی پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران است و بد نیست جناب مدیر عامل نگاهی به دریافتی بازنشستگان بیندازد و کلاه خود را قاضی نماید همانطور که در یادداشت یکی از سیاسیون آمده بود این دریافتی ها علامت شکل گیری یک طبقه جدید است”مدیران ارشد”جوانان تحصیلکرده بسیاری هستند که در بهترین دانشگاههای داخلی و خارجی در رشته های مرتبط پولی و بانکی تحصیل کرده اند و با اندککی تجربه می توانند به جای این مدیران پا به سن گذاشته مشغول فعالیت شوند و تحرک جوانی را با خود به مجموعه تزریق کنند و نکته مهم این است که هیچ چیز به اندازه تبعیض مردم را رنج نمی دهد اگر دولت با این دسته از مدیران برخورد نکند جه بسا دوباره باید این شعار را بشنویم فقر و فساد و تبعیض احمدی نژاد به پا خیز در حالی که اتفاقا فقر و فساد و تبعیض مشخصه های دولت و عملکرد هشت ساله او بود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • احسنت ب شما. کاش مسولین با این مطالب یکم وجدان درد میگرفتن. ولی مطمئنا فقط ب ریش ما میخندند.حالا ملت فکر کردن تغییرات حاصل میشه.زهی خیال باطل. فقط لطفا اسم احمدی نژاد رو نیارید. دیگه بسشه هرخرابی که ممکن بود بار اورد. قلمت مانا
  • احسنت آقای حمداوی . ولی تا وقتیکه پولهای باد آورده نفتی وجود دارد این بساط همچنان وجود خواهد داشت .