۴۰ منطقه آموزشی استان صاحب پژوهشسرا می شوند

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیرکل  آموزش و پرورش استان خوزستان اعلام کرد: با صدور  مجوز راه اندازی هفت پژوهشسرای  جدید ،  ۴۰ منطقه آموزشی در استان صاحب پژوهشسرای  دانش آموزی می شوند.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، محمد تقی زاده  با اشاره به رشد کمی  پژوهشسرا های دانش آموزی افزود:  استان خوزستان در سال ۹۲ تعداد ۱۱ پژوهشسرا داشت که این تعداد در حال حاضر به ۳۳ مرکز  فعال رسیده است.
تقی زاده  در مورد ضرورت راه اندازی پژوهشسراها  توضیح داد: توجه به رشد و پرورش خلاقیت ها و ارتقای دانایی و توانایی دانش آموزان متناسب با استعدادها و تفاوت فردی آنها یکی از اهداف آموزش و پرورش است که به دلیل محدودیت های موجود  در فضای مدرسه و کثرت دانش آموزان در کلاس های درس به طور کامل تحقق نیافته است و کادر مدرسه جوابگوی کنجکاوی های دانش آموزان علاقمند نیستند.
وی در ادامه با ارایه تعریفی از  پژوهشسرای دانش آموزی  گفت: پژوهشسرای دانش آموزی مرکزی است که به منظور گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین دانش آموزان و رشد خلاقیت های آنان با فراهم نمودن امکانات و تجهیزات لازم تاسیس می شود .توسعه پژوهشسراها در شهرستان های مختلف خوزستان در واقع زمینه های لازم برای شناسایی و پرورش استعدادهای دانش آموزان دارای روحیه تحقیق و پژوهش را فراهم می کند.
وی تشویق و ترغیب دانش آموزان به تلفیق دانش نظری و فعالیتهای علمی و کاربردی و رشد و توسعه بنیه علمی و پژوهشی دانش آموزان به منظور ایجاد توانایی نظریه پردازی را از دیگر اهداف راه اندازی پژوهشسراها دانست.
معاون متوسطه آموزش و پرورش خوزستان نیز با اشاره به رشد کیفی و کسب مقام دوم در کشور از بین ۵۵۰ پژوهشسرا ، در مورد تنوع فعالیت های این مراکز گفت: پژوهشسراها فضاها و مکان های خوبی هستند که می توان آموزش کارهای علمی را از پایه شروع کرد و از حوزه های ابتدایی ، دانش آموزان را با بحث های مختلف علمی، عملی ، آزمایشگاهی در زمینه هایی مثل تشریح و کالبدشکافی، نجوم، نانو، روباتیک و لیزر آشنا کنیم.
جمشید کمایی افزود: همچنین پژوهشسراها محیطی مناسب  برای پر کردن اوقات فراغت در زمینه های علمی مثل کتابخوانی ، بحث های فسفلی و هنری هستند.اجرای طرح دانشمندان کوچک و  نویسندگان کوچک  از جمله طرح هایی است که اجرا می شوند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.