نژاد سلیم: رکورد بهره برداری از طرح های پتروشیمی در سال ۹۷ زده می شود

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس خبر از گشایش فاینانس و تامین منابع مالی طرح های گچساران، لردگان، ایلام، هرمز، ونیران وهنگام داد.

عادل نژاد سلیم مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهارکرد: این شرکت چندین طرح پتروشیمی را دردست ساخت دارد که خوشبختانه روند ساخت آنها با استفاده از روش های نوین ساخت از وضعیت مطلوبی برخوردار است.
اجرای فاز نخست صدف عسلویه با تکنیک های جدید
وی افزود: یکی از طرح های هلدینگ خلیج فارس که با استفاده از تکنیک های جدید در حال ساخت است طرح پتروشیمی صدف عسلویه است که فاز نخست آن ۲۴ ماهه راه اندازی می شود و خوشبختانه این طرح تاکنون از پیشرفت مطلوبی برخوردار بوده است.
مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس ادامه داد: فاینانس و تامین منابع مالی بسیاری از طرح های این شرکت همچون گچساران، لردگان، ایلام، هرمز، و نیران وهنگام مشخص شده است.
وی در خصوص وضعیت طرح های دردست احداث در مسیر خط دنا، گفت: برنامه ریزی شده است طرح های خط دنا پس از تولیدی شدن پالایشگاه بید بلند ۲ به تدریج به بهره برداری خواهند شد.
بکارگیری استراتژی توسعه در اجرای طرح های پتروشیمی
نژاد سلیم با بیان این که هلدینگ خلیج فارس بیشتر طرح های خود را تا پایان سال ۹۷ وارد مدار تولید می کند تصریح کرد: راهبرد ما استراتژی توسعه است وبه دنبال آن هستیم با استفاده از تمام ظرفیت های موجود صنعت پتروشیمی کشورمان به جایگاه واقعی خود دست یابد.
وی به پیشنهاد سرمایه گذاری شش میلیارد یورویی یک شرکت‌بزرگ اروپایی برای حضور و همکاری در ساخت طرحی جدید اشاره کرد وگفت: این شرکت می‌خواهد در طرحی مشترک در منطقه عسلویه همکاری داشته باشد.
اهمیت اقتصادی بودن تولید محصولات پتروشیمی
نژاد سلیم با تاکید بر این اهمیت اقتصاد تولید در طرح های پتروشیمی دارد، گفت: پارسال به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی حدود ۹۰۰ هزار تن تولید نکردیم برای این که اقتصادی نبود، در واقع ما نمی‌خواهیم به هر قیمتی تولید کنیم و هدف گذاری ما امسال تولید بیش از ۲۰ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی برای عرضه در داخل کشور و نیز صادرات است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.