آغاز به کار ۴۶ پایگاه سنجش سلامت در خوزستان از ۱۶ خردادماه

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان اعلام کرد: ۴۶ پایگاه سنجش سلامت از روز شانزدهم خردادماه حدود ۱۰۰ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان را زیر پوشش قرار می دهند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، محمد تقی زاده با اشاره به رشد ۱۳ درصدی پذیرش نوآموز در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ گفت: حدود ۱۵ هزار نوآموز پیش دبستانی نیز مورد ارزیابی قرار می گیرند و امسال در ۱۶ شهر به طورآزمایشی نوآموزان دوره پیش دبستانی تحت پوشش قرار می گیرند.
وی با تاکید بر نقش سنجش سلامت نوآموزان بر کاهش افت تحصیلی و کمک به بهبود کیفی آموزش و پرورش افزود: تشخیص به موقع نیازهای ویژه کودکان و برنامه ریزی برای ارایه خدمات توانبخشی مشاوره ای و آموزشی در راستای جایگزینی صحیح آموزشی آنها در مدارس عادی و  در صورت نیاز در استثنایی یکی دیگر از  اهداف اجرای این طرح است.
تقی زاده در ادامه گفت : تهیه شناسنامه سلامت الکترونیکی برای همه کودکان و دستیابی به اطلاعات جامع بهداشتی، آموزشی و خانوادگی می تواند به آموزش و پرورش جهت برنامه ریزی مفید برای نوآموزان و جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی در کلاس ها کمک کند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان نیز با اعلام فعال بودن سامانه برای نوبت دهی توضیح داد: پیش از هر چیز کودک ورودی پایه اول به مدرسه نزدیک محل زندگی خود برای ثبت نام مراجعه می کند، مدیر مدرسه با ورود به سامانه الکترونیکی به والدین نوبت می دهد.خانواده با پرینت نوبت و دقیقا در تاریخ مقرر به پایگاه سنجش می رود.
علی ممبینی در مورد مدارک مورد نیاز برای سنجش کودکان گفت: خانواده ها با در دست داشتن شناسنامه های خود و نوآموز ، یک قطعه عکس، کارت واکسیناسیون و برگ نوبت می توانند مراحل بعدی سنجش را انجام دهند.
وی نیز با اشاره به زیر پوشش قرار دادن حدود ۸۱ هزار و ۶۴۸  نوآموز  در سال تحصیلی گذشته گفت: از این تعداد،  ۳۹ هزار و ۱۵۶ نفر دختر و ۴۲ هزار و ۳۹۲ نفر پسر بوده اند که حدود ۷۱ هزار نوآموز در ارزیابی اولیه بدون مشکل به مدارس عادی معرفی و ۹ هزار و ۶۶۱ نفر به مراکز تخصصی ارجاع داده شدند.از این تعداد ، حدود ۲ هزار و ۵۶۷ نوآموز مشکوک به مشکل بینایی بوده و حدود یک هزار و ۲۶۱ نفر مشکل شنوایی داشتند.
ممبینی در مورد سایر نتایج ارزیابی طرح سنجش سال گذشته گفت: حدود چهار هزار و ۴۸۹ نوآموز در آزمون سنجش آمادگی تحصیلی نمره لازم را کسب نکردند و به مرحله تخصصی هوش ارجاع شدند.و یک هزار و ۱۸۷ نوآموز نیز بیش از یک مشکل داشتند.
گفتنی است ، مراسم افتتاح پایگاه های سنجش شانزدهم خردادماه در مدرسه استثنایی مهر ناحیه یک اهواز برگزار می شود و همه پایگاه ها در سراسر استان خوزستان کار خود را آغاز می کنند.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.