سرپرست استانداری خوزستان هم از تاکسی های پلاک اروندی گفت

عصر جنوب – asrejonoob.ir: سرپرست استانداری خوزستان گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی استان و فراهم آوردن شرایط رفاه و مطلوبیت سفر برای شهروندان، ناوگان عمومی خودروهای پلاک اروندی را توسعه خواهیم داد.

به گزارش فارس، جلسه توسعه ناوگان بین شهری خودروهای پلاک اروند با حضور سرپرست استانداری خوزستان، مدیر اداره کل حمل و نقل پایانه ها و جانشین پلیس راه و راهور خوزستان، ظهر امروز در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد.

سرپرست استانداری استان خوزستان با یادآوری اقدام قاطعانهدر مورد تردد خودروهای پلاک اروند در سطح استان اظهار داشت: استاندار سابق خوزستان بنا به اخذ مجوزهای لازم دستور تردد خودروهای پلاک اروند را برای استان صادر کرد و برخی مشکلات و موانع موجود در پلیس راهور و قوانین سازمان منطقه آزاد در آینده نزدیک با پیگیری استانداری خوزستان برطرف خواهند شد.

فرج الله خبیر تصریح کرد: در فاز اول و به دلیل استفاده بهتر از ابزارهای قانونی، اولویت به ناوگان بین شهری خودروهای پلاک اروندی با مبدا منطقه آزاد که شامل آبادان و خرمشهر می‌شود اختصاص می‌یابد و در حال حاضر با رعایت همان شعاع یکصد و ۲۰ کیلومتر تردد خواهند داشت.

وی یادآور شد: ناوگان نقلیه درون شهری آبادان و خرمشهر نیز با ورود ۲۰۰ خودروی پلاک اروندی در اولین اقدام فعال شده و سازمان منطقه آزاد تا حدود ۲ هزار دستگاه خودروی نقلیه عمومی درون شهری نیز متعهد شده است.

خبیر به استناد به گزارش و آمارهای ارائه شده از سوی اداره حمل و نقل و همچنین پلیس راه و راهور مبنی بر راحتی و امنیت خودروهای اروندی و افزایش رغبت و رضایت‌مندی شهروندان بر استفاده از این خودروها در شهر و سفرهای برون شهری، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و فراهم آوردن شرایط رفاه و مطلوبیت سفر برای شهروندان، مصر به توسعه ناوگان عمومی هستیم و در این زمینه  سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در تمامی شهرهای استان نیز اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با بیان گزارشات پلیس راهور و راه استان مبنی بر کاهش تصادفات جاده‌ای و مرگ و میر به علت افزایش استفاده مردم از این خودروها و ضریب بالای امنیت خودروهای اروندی، اذعان داشت: به منظور توسعه ناوگان عمومی و بهره‌مندی تمامی اقشار بایستی توجیه اقتصادی این طرح به طور کامل بررسی و موانع و مشکلات به طور کامل رفع شود.

خبیر با بیان گزارشی از سوی معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶ میلیون تومان تخفیفات گمرکی و ۳۰ میلیون تومان نیز تسهیلات چهار درصد برای خرید خودروها در منطقه آزاد اروند در نظر گرفته شده است و همچنین شرکت‌های وارد کننده انبوه خودرو را موظف به ارائه خدمات پس از فروش شده‌اند.

مسؤولان استانداری خوزستان با اشاره به استفاده بسیاری از ارگان‌ها از جمله دادگستری استان از خودروهای پلاک اروندی در سطح استان، پیگیری مجدانه خود را به منظور رفع موانع در توسعه ناوگان عمومی در تمامی شهرهای استان و جایگزینی آن در بخش خودروهای فرسوده برای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی استان اعلام داشت.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • طرح پلاک اروندی بسیار خوب بود و باید ادامه یابد. امیر حیات مقدم و دکتر مقتدایی از مدافعان این طرح بودند. بنده امیدوارم مقتدایی باز هم سر کار برگردد و استاندار شود.