«پروژه انتقال آب» اولویت مجمع جدید نمایندگان استان اصفهان است

عصر جنوب – asrejonoob.ir: ابطحی با اشاره به اینکه نمایندگان جدید استان اصفهان و مجمع جدید نمایندگان، پروژه انتقال آب را در اولویت خود قرار می‌دهند، بیان داشت: در جلسات غیررسمی نمایندگان این بحث مطرح شده و بیشتر در خصوص مدیریت مصرف تأکید داریم، در واقع استفاده بی‌رویه از آب زاینده‌رود صورت می‌گیرد.

منتخب مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت پروژه بهشت‌آباد را تحت فشار نمایندگان برخی استان‌ها تعطیل کرد، اما مجدداً بحث انتقال آب را در سفری به کرمان مطرح کردند.

سید جواد ابطحی در خصوص توقف پروژه انتقال آب بهشت‌آباد به فلات مرکزی ایران اظهار کرد: طی دیدار اخیر با استاندار اصفهان این مسئله را مطرح کردم؛ چرا که دولت پروژه بهشت‌آباد را تحت فشار نمایندگان برخی استان‌ها تعطیل کرد، اما مجدداً بحث انتقال آب را در سفری به کرمان مطرح کردند.

وی امروز در گفت‌وگو با فارس هدف از پروژه انتقال آب بهشت‌آباد را فلات مرکزی ایران دانست و افزود: در این پروژه بحث انتقال آب فقط به اصفهان مطرح نبود و استان‌های کرمان و یزد نیز مدنظر بودند. اما مسؤولان دولت طی چند ماه گذشته از توقف طرح ساخت تونل بهشت‌آباد خبر دادند که اخیراً در سفری که به کرمان داشتند، مجدداً به این شهر وعده انتقال آب دادند.

منتخب مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه این دوگانگی در رفتار دولت پذیرفته نیست، تصریح کرد: اگر دولت یازدهم دولت تدبیر و امید است، این چه تدبیر و امید واهی است که این پروژه متوقف شده است، تونل بهشت‌آباد یک پروژه ملی است و اگر قرار نیست اجرایی شود، دولت نباید به مرم وعده واهی بدهد، دادن وعده‌هایی که عمل نمی‌شود به نفع نظام نیست و نباید زمینه بی‌اعتمادی مردم ایجاد شود.

ابطحی با اشاره به اینکه نمایندگان جدید استان اصفهان و مجمع جدید نمایندگان، پروژه انتقال آب را در اولویت خود قرار می‌دهند، بیان داشت: در جلسات غیررسمی نمایندگان این بحث مطرح شده و بیشتر در خصوص مدیریت مصرف تأکید داریم، در واقع استفاده بی‌رویه از آب زاینده‌رود صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برخی طرح‌های انتقال آب بی‌برنامه و حساب نشده به برخی استان‌ها اجرایی شده است، اظهار کرد: در بخش‌های غربی اصفهان تا مناطق جنوبی شاهد خشکسالی و پیش روی کویر هستیم. وضعیت اکوسیستم استان اصفهان در منطقه جنوب به هم خورده است و زمین‌های بسیار حاصل خیر با خاک درجه‌ یک به کویر تبدیل شده که این مسأله باعث از دست رفتن سرمایه ملی می‌شود.

منتخب مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان داشت: به عنوان یک پیشنهاد، طرح انتقال آب از سمیرم را به دشت جرقویه و شهرضا مطرح کردیم، اما این‌طور مطرح شد که مطالعات پروژه انتقال آب بهشت‌آباد انجام شده و تا حدودی پیشرفت انجام شده است.

ابطحی با اشاره به اینکه نمایندگان برخی شهرها استان اصفهان را برخوردار می‌دانند و به همین دلیل با طرح انتقال آب مخالفت می‌کنند، تأکید کرد: امیدواریم این پروژه ملی با کمک دولت و مجلس به انجام برسد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات و ضرباتی که متحمل می‌شویم، عدم هماهنگی بین نمایندگان استان است که حرف واحدی نمی‌زنند. امیدوارم شاهد رویکرد بهتری توسط نمایندگان استان باشیم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.