پدیده فوتبال کشور را دریابید

عصر جنوب – asrejonoob.ir: استقلال خوزستان که در سومین فصل از حضور خود در لیگ حرفه‌ای ایران، عنوان قهرمانی را به دست آورد و با کسب این عنوان سر و صدای بسیاری در فوتبال کشور به پا کرد، این روزها با مسایل مختلفی دست و پنجه نرم می‌کند.

استقلال خوزستان که دو فصل کابوس‌وار را در بدو ورودش به لیگ برتر سپری کرد، در فصل گذشته با کسب عنوان قهرمانی سالی رویایی را برای خود و مردم خوزستان رقم زد.

اما این شادی و روزهای خوش خیلی دوام نداشت و در حالی که خیلی از ۲۴ اردیبهشت‌ماه و قهرمانی استقلال خوزستان نمی‌گذشت، قوت گرفتن مذاکرات عبدالله ویسی با باشگاه سپاهان و توافقات اولیه طرفین موج نگرانی را در فوتبال خوزستان به راه انداخت.

این خبرهای نگران‌کننده، خوزستانی‌ها را به یاد قهرمانی دو فصل گذشته فولادمردان در لیگ ایران و آن حاشیه‌هایی انداخت که بسیار تکان‌دهنده بود و آن‌قدر این حاشیه‌ها پیش رفتند که فولادی‌ها در فصلی که گذشت در مقطعی برای فرار از سقوط می‌جنگیدند.

اکنون هم با جدایی رسمی ویسی از جمع آبی‌پوشان، موج نگرانی‌ها بیشتر شده و گویا روزهای پرالتهاب بازهم به سراغ فوتبال خوزستان آمده است.

استقلال خوزستان تیمی است که فصل بعد باید برای دفاع از عنوان قهرمانی‌اش و همچنین برای دفاع از آبروی فوتبال ایران در آسیا به میدان برود ولی اکنون به نظر می‌رسد که این تیم در وضعیت نه چندان مناسبی به سر می‌برد. حتی پیش‌تر هم تعدادی از بازیکنان این تیم که این روزها شاید چشم تیم‌های بسیاری را گرفته‌اند، اعلام کرده بودند که با رفتن ویسی آن‌ها نیز از این تیم خواهند رفت و این خود نگرانی‌ها را دو چندان می‌کند.

شاید مردم خوزستان دیگر باید عادت کرده باشند که وقتی تیمی از استان‌شان قهرمان لیگ می‌شود، بعد از آن فقط باید به منتظر سقوط آن تیم یا به سختی ماندش در لیگ و گذراندن روزهای پر التهاب باشند ولی این جای سوال است که واقعا چرا نباید آب خوش از گلوی این مردمان پایین برود و چرا نباید شادی خوزستانی‌ها خیلی تدوام داشته باشد؟

با این وضعیت و انتشار خبرهای درست یا نادرست مبنی بر جدایی برخی بازیکنان این تیم از جمله خسوس، مردم نگرانند که واقعا قرار است چه بر سر این آبی‌های خوزستان بیاید و آیا باز هم باید شاهد تلخی روزگاران فولاد، استقلال اهواز و …، این بار در استقلال خوزستان باشند؟

جدایی سرمربی و بازیکنان از یک تیم، امری طبیعی و بدیهی در این فوتبال است و همگی برای آینده خود حق انتخاب دارند اما آن چه با اهمیت است، جمع کردن تیم و حاشیه‌های آن از سوی مسوولان یک باشگاه است و البته در فصل گذشته مدیریت خوب و منسجم باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال خوزستان و حمایت‌های خوب مدیران بانک ملی ایران اجازه ندادند کوچکترین حاشیه‌ای به این تیم راه پیدا کند و باتوجه به این موضوع به نظر می‌آید این مدیریت کارآمد خیلی سریع حاشیه‌های پیرامون را جمع کند و با مشخص کردن تکلیف نیمکت تیم، آرامش را به فوتبال باشگاه و خوزستان برگرداند.

در این راستا سرعت عمل بسیار مهم است، چرا که باوجود این که هنوز نقل و انتقالات فوتبال به صورت رسمی آغاز نشده است‏، اما بسیاری از باشگاه‌ها کار خود را آغاز کرده‌اند و تیم قهرمان لیگ هم نباید تعلل کند و از غافله نقل و انتقالات باز بماند و باید برای دفاع از قهرمانی‌اش و حضور در میدان بزرگ آسیا با چنگ و دندان بجنگد.

استقلال خوزستان که فصل گذشته با جوانان بی‌نام نشان برای خود سری در سرها درآورد می‌تواند با تدابیر درست و حفظ اسکلت اصلی تیم به تمام این چند روز پر حاشیه خاتمه دهد. نباید هم یادمان برود که خوزستان معدن استعدادهای ناب فوتبال است و ستارهای بسیاری در دل خود جای داده و تیم‌های خوزستانی با بهره‌گیری از آن‌ها می‌توانند بازهم خوش بدرخشند و پیام‌آور شادی برای خوزستانی‌ها باشند.

مسوولان خوزستان هم که خوب می‌دانند فوتبال تنها دلخوشی مردم استان است، باید دست به کار شوند و تیم های استان از جمله استقلال خوزستان که در سال های ابتدایی تولد خود به سر می‌برد را تنها نگذارند و اجازه ندهند این تیم دچار حاشیه و معظل شوند و نباید آن‌قدر دست دست کنند تا تداعی شود ضرب‌المثل “نوش دارو پس از مرگ سهراب” و باید هوای این استقلال خوزستان را داشته باشند.

یادداشت: پریسا زنگنه‌منش، خبرنگار ایسنای خوزستان

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.