خواسته مردم از نمایندگان راه یافته به مجلس؛ از انتقال آب کارون و پدیده گردو غبار تا برطرف شدن مشکلات حوزه بهداشت و درمان

عصر جنوب – asrejonoob.ir: با اعلام نهایی نتایج آرا  در مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس در استان خوزستان و مشخص شدن نمایندگان راه یافته به مجلس؛ هم استانی های عزیز از طرق گوناگون درخواست های خود را از نمایندگان منتخب استان با روزنامه کارون در میان گذاشتند و  از نمایندگان مجلس درخواست کردندکه   به احترام اعتمادی که مردم به آنها کردند، آنها هم متقابلا از حق و حقوق ساکنان دیار کارون دفاع کنند.
شایان ذکر است بیشترین و مهمترین خواسته مردم استان از نمایندگان، مربوط به دو مساله ریزگردها و انتقال آب رودخانه کارون می باشد. در همین رابطه کریم اکبری  ضمن گلایه از عملکرد بعضی از نمایندگان دوره قبل استان در مجلس گفت: آنچه برای ما در اولویت است مساله گرد وغبار و انتقال آب کارون است. این شهروند اهوازی ادامه داد: متاسفانه در حالیکه هر روز شاهد اعتراض مردم استان به موضوع انتقال آب کارون هستیم، اما می بینیم که در شهرهای و استان های دیگرچون اصفهان و یزد، نمایندگان و مسوولین آن شهرها برای بردن آب کارون از سرشاخه ها سرو دست می شکنند وگویی اصلا صدای مردم خوزستان شنیده نمی شود. اکبری ادامه داد: کشاورزی خوزستان نیمی از مایحتاج کشور را تامین می کند ولی برای بعضی از نمایندگان فقط خدمات رسانی استان به کشور مهم است و از تامین نیازهای مردم محروم استان خبری نیست. او در بخش دیگری از خواسته های خود به موضوع گرد و غبار اشاره کرد و ادامه داد: نسل آینده با مشکلات عدیده ای مواجه خواهند شد؛ همین که امروزه بعضی ها در خفا از سرطان زا بودن آثار گرد و غبار حرف می زنند، نشان دهنده عواقب بسیار مضر این پدیده در آینده نه چندان دور است و اگر سریعتر فکری بحال رفع این مشکل نشود مردم نسبت به نمایندگان منتخب خود، بی اعتماد خواهند شد.
در این خصوص خانمی که خود را مریم و از اهالی آبادان معرفی کرد نیز گفت: برای بسیاری از افراد، باور کردنی نیست که مردم این شهر هنوز از داشتن آب شرب سالم محروم هستند و آب شرب مصرفی خود را یا به صورت تصفیه شده می خرند یا به وسیله دستگاه های آب شیرین کن تصفیه می کنند. این شهروند ادامه داد: آنچه مسلم است مردم در بسیاری از شهرهای استان(خصوصا شهرهای جنوبی) با این مشکل در حال دست و پنجه نرم کردن، می باشند.
بیشتر شهروندان خوزستانی برای استفاده از آب شرب لوله کشی که ماهانه هزینه آن را پرداخت می کنند باید هزینه های دیگری را نیز متقبل شوند. هزینه هایی مانند خرید پمپ و دستگاه آب شیرین کن که هر دو آن، جدای از هزینه های جانبی خود مستلزم استفاده و هزینه برق نیز می باشد. همچنین این شهروند رسیدگی به وضعیت آب شرب را از نمایندگان خوزستان درخواست کرد. شهروند دیگری از نبود امکانات درمانی در بسیاری از شهرهای استان گلایه کرد و گفت: حتی در شهرهای پرجمعیتی مثل باغملک، مردم به خاطر نبود امکانات درمانی باید به شهرهای همجوار ایذه یا رامهرمز که خود آنان هم در این بخش با مشکلاتی مواجه هستند و در نهایت به اهواز مراجعه کنند که این موضوع هم برای آنان وقت گیر و هرینه بر است و هم احتمال خطر و ریسک پذیری آن در مواردی که بیمار به سایر شهرها منتقل می شود؛ بالا است.  زیرا  بارها شنیده ایم که جاده های استان چه شرایطی را دارا می باشد و از آمار منتشر شده از سوی نهادهای ذیربط در مورد تلفات جاده ای استان خوزستان کاملا آگاه هستیم. این شهروند که خود را علی از اهالی میداوود باغملک معرفی کرد، ادامه داد: چه سرگردانی و عذابی که بسیاری از بیماران و همراهان آنان می کشند. هر مسوولی که این موضوع را قبول ندارد، وقت بگذارد و به بیمارستان ها و مجتمع های پزشکی اهواز سری بزند و از نزدیک با بیماران و همراهان آنان و دلیل مراجعه شان سوال بپرسد. وی اضافه کرد: یکی از شعارهای اکثر نمایندگان در شهرهای مختلف استان به بخش بهداشت و درمان خصوصا در روستاها و بخش ها مربوط می شد.  همین امر نشان می دهد که نمایندگان خود واقف هستند که در خصوص بهداشت و درمان، مردم با مشکلاتی مواجه اندو چه ضعف های در این حوزه در استان وجود دارد. حال امید آن داریم که این نمایندگان به شعارهایی که در خصوص رسیدگی به وضع بهداشت و امکانات درمانی، آّب شرب، جاده های ارتباطی و… داده اند رسیدگی و دین خود را به خانواده های خوزستانی ادا کنند.

حسین عسگری / کارون شماره ٣۶٧٧

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.