خوزستان گرمتر می شود

عصر جنوب – asrejonoob.ir: پایداری هوای خوزستان باعث افزایش تدریجی دمای هوای این استان و رطوبت شده است.

با وجود اینکه چند روزی است جو نسبتاً آرام و پایدار در منطقه وجود دارد از این‌رو هوای این استان در حال گرم‌تر شدن است.

پس از آخرین بارش‌هایی که موجب آب‌گرفتگی برخی از شهرستان‌ها شد شاید بتوان پیش‌بینی کرد که آخرین بارندگی امسال در فصول گرم خوزستان بوده و باید منتظر افزایش تدریجی دما بود.

با این وجود و با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هوا‌شناسی در این روزها، افزایش دمای هوای منطقه تنها پدیده‌ای است که در هفته اخیر در سطح منطقه وجود خواهد داشت و تابستانی دیگر در بهار خوزستان تداعی خواهد شد.

شاید بتوان پیش‌بینی کرد که با توجه به بارندگی‌های ماه گذشته در استان یکی از دلایل افزایش رطوبت اکثر مناطق خوزستان این بارش‌ها بوده است.

با وجود گرم شدن هوای منطقه و نزدیک شدن این شرایط به جو تابستانی، احتمال اینکه انتظار کاهش دمای محسوس و بارندگی‌های قابل توجه را در سطح منطقه داشته باشیم، بسیار کم است.

این شرایط در حالی وجود دارد که برف تمام کوهستان‌های شمالی از جمله ایذه، باغملک، اندیکا و لالی از بین رفته و طبیعت سرسبز آن نیز رو به زردی گرائیده است.

از روز جمعه هفته گذشته تا دیروز گرد و غبار فراوان پدیده غالب اکثر مناطق استان خوزستان بوده است.

این در حالی است که با نزدیک شدن به این فصول، قطع مکرر آب و بی‌آبی در بسیاری از مناطق این استان به وفور دیده می‌شود و توجه جدی مسئولان برای کاهش مشکلات به مانند سال گذشته را می‌طلبد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.