میزان مشارکت مردم در حوزه های انتخابیه خوزستان در مرحله دوم انتخابات مجلس دهم

عصر جنوب – asrejonoob.ir: رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خوزستان در امنیت و آرامش برگزار شد.

فرج‌اله خبیر اظهار کرد: در برخی شعب مشارکت خوب بود و در برخی حوزه ها مشارکت پایین بود که با توجه به پایین بودن حساسیت مرحله دوم انتخابات نسبت به مرحله اول، این میزان مشارکت قابل انتظار بود.
وی تعداد افراد دارای شرایط رای دادن در شش حوزه انتخابیه خوزستان را دو میلیون و ۱۹۰ هزار و ۹۹۶ نفر اعلام کرد و گفت: ۷۱۷ هزار و ۵۰۴ نفر در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه ها شرکت کردند.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان میزان مشارکت رای دهندگان در این مرحله از انتخابات را ۳۲٫۷۵ درصد عنوان کرد و افزود: تعداد آرای صحیح در این دوره ۷۰۱ هزار و ۶۴۴ رای بود.
وی اظهار کرد: در حوزه انتخابیه آبادان با ۲۱۳ هزار و ۴۳۸ نفر واجد شرایط ، آرای ماخوذه ۴۲ هزار و ۲۶ و تعداد آرای صحیح ۴۰ هزار و ۷۲۶ رای بوده که درصد مشارکت ۱۹٫۷ درصد است.
خبیر افزود: در حوزه انتخابیه اهواز، باوی، کارون و حمیدیه با یک میلیون و ۱۳۴ هزار و ۲۷۴ نفر واجد شرایط، تعداد آرای ماخوذه ۲۶۷ هزار و ۵۸۹ رای و تعداد آرای صحیح ۲۵۹ هزار و ۳۹۰ رای بوده که میزان مشارکت ۲۳٫۶ درصد است.
وی اضافه کرد: در حوزه انتخابیه ایذه و باغملک با ۲۲۵ هزار و ۲۱۵نفر واجد شرایط، تعداد آرای ماخوذه ۱۳۲ هزار و ۷۵۶ رای و تعداد آرای صحیح ۱۳۱ هزار و ۴۱۹ رای بوده که درصد مشارکت ۵۸٫۹ درصد بود.
خبیر اظهار کرد: در حوزه انتخابیه بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان با ۳۰۵ هزار و ۴۳ نفر واجد شرایط، تعداد آرای ماخوذه ۱۰۷ هزار و ۳۲۱ رای و تعداد آرای صحیح ۱۰۴ هزار و ۹۵۰ رای بوده که میزان مشارکت ۳۵٫۲ درصد است.
وی همچنین گفت: در حوزه انتخابیه بهبهان و آغاجاری با ۱۴۵ هزار و ۹۳ نفر واجد شرایط، تعداد آرای ماخوذه ۸۴ هزار و ۳۵۵ رای و تعداد آرای صحیح ۸۲ هزار و ۹۶۶ رای بوده که میزان مشارکت ۵۸٫۱ درصد است.
معاون استاندار خوزستان ادامه داد: در حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل با ۱۶۷ هزار و ۹۳۳ نفر واجد شرایط، تعداد آرای ماخوذه ۸۳ هزار و ۴۵۷ رای و تعداد آرای صحیح ۸۲ هزار و ۱۹۳ رای بوده که میزان مشارکت ۴۹٫۷ درصد است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.