برد ۶ امتیازی استقلال خوزستان در غدیر/ فولاد شنبه به میدان می رود

عصر جنوب – asrejonoob.ir: برد استقلال خوزستان در برابر راه آهن یک پیروزی ۶ امتیازی بود چرا که علاوه بر باقی مانده این تیم در کورس قهرمانی، باقی فولاد در لیگ برتر را نیز قطعی کرد.

از سری رقابت های هفته بیست و هشتم لیگ برتر باشگاه های کشور، تیم های فوتبال استقلال خوزستان و راه آهن تهران عصر امروز پنج شنبه در ورزشگاه الغدیر اهواز به مصاف هم رفتند که در نهایت این بازی به سود تیم استقلال به پایان رسید.

* استقلال خوزستان با این پیروزی و شکست پرسپولیس تهران در برابر نفت، همچنان به عنوان یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی باقی ماند.

* گل های این بازی را فرشاد جانفزا (۲۰) و رحیم زهیوی (۳۰ و ۶۶)  برای استقلال خوزستان و مجید حسینی (۲۳) برای تیم راه آهن به ثمر رساندند.

* این بازی را علیرضا فغانی با کمک حمید کنعانی و علی اکبر نوری سوت زدند و در این بازی به سیدجلال عبدی (استقلال) کارت زرد نشان داد.

* استقلال خوزستان در این بازی با ترکیب: فرناندو خسوس، دانیال ماهینی (۶۲- سید جلال عبدی)، محمد طیبی، موسی کولی‌بالی (۳۸- پیمان شیرزادی)، عقیل کعبی، میثم دورقی، فرشاد سالاروند، فیلیپه برتولدو (۶۳- علی‌اصغر عاشوری)، حسن بیت‌سعید، فرشاد جانفزا و رحیم زهیوی وارد میدان شد.

* راه‌آهن تهران نیز با ترکیب: محسن فروزان، فرشاد فرجی، ابراهیم کریمی، حمیدرضا دیوسالار، سید احمد مهدی‌زاده (۶۰- محمدرضا سلیمانی)، مهران موسوی، مهدی حنیفی، مجید حسینی (۵۵- سیدعلی فاطمی)، حامد زمانی، بهادر عبدی و مهرداد محمدی و یوهانش توپالیدیس در برابر حریف صف آرایی کرد.

* استقلال خوزستان در این بازی میثم دورقی را دوباره در ترکیب می‌دید و فرشاد جانفزا را در خط حمله جایگزین روح‌الله سیف‌اللهی کرد که این تغییر خیلی زود نتیجه داد و استقلال توسط جانفزا به گل رسید اما یکی از اتفاقات مهم نیمه اول مصدومیت موسی‌ کولی‌بالی مدافع اصلی استقلالی‌ها بود که ویسی را ناچار به تعویض اجباری کرد.

* اکثر تماشاگران بدون اطلاع از تغییر محل مسابقه راهی ورزشگاه تختی شده بودند که پس از آن متوجه شدند بازی در استادیوم غدیر برگزار می‌شود.

* عبدالله ویسی در آخرین ساعات قبل از بازی اسم روح‌الله سیف‌اللهی را از لیست ۱۸ نفره تیمش خط زد و باقر هاشمی بازیکن جوان خوزستانی را جایگزین وی کرد. فرشاد جانفزا نیز در ترکیب اصلی جای سیف‌اللهی را گرفت.

* تماشاگران خوزستانی با دیدن سیاوش بختیاری‌زاده این مربی را شدیداً تشویق کرده و علیه عادل فردوسی‌پور مجری برنامه تلویزیونی ۹۰ شعار دادند.

* تعداد ۳۵۰ قطعه بلیط در ابتدای این دیدار به فروش رفت. این در حالی بود که تعداد تماشاگران در نیمه دوم به دو هزار نفر رسید.

* تماشاگران خوزستانی با وجود گرمای هوا در طول ۹۰ دقیقه یک‌صدا به تشویق نماینده فوتبال این استان پرداختند و از بازیکنان استقلال طلب کسب عنوان قهرمانی می‌کردند.

* پیروزی تیم استقلال خوزستان ضمن اینکه این تیم را در کورس قهرمانی نگه داشت، به‌سود تیم فولاد خوزستان بود و یک پیروزی شش امتیازی برای فوتبال این استان محسوب می‌شذ.

* با توجه به حساسیت این بازی برای تیم استقلال خوزستان، تعدادی از هواداران فولاد خوزستان نیز برای حمایت از استقلال به ورزشگاه آمده بودند.

*سیاوش بختیاری زاده سرمربی استقلال اهواز که خود یکی از استقلالی های قدیمی خوزستان به شمار می رود به همراه برخی بازیکنان استقلال اهواز نیز در ورزشگاه حاضر است.

* با نتایج امروز سه تیم استقلال تهران، استقلال خوزستان و پرسپولیس تهران با کسب ۵۱ امتیاز و تفاضل بهتر در رده های اول تا سوم قرار گرفتند تا هفته های پایانی لیگ برتر با حساسیت بیشتری دنبال شود.

با مخالفت شورای تامین اهواز درخصوص برگزاری دیدار تیم های استقلال خوزستان و راه آهن در ورزشگاه تختی، سرانجام دربی اهواز به تعویق افتاد تا شاگردان ویسی امروز در ورزشگاه غدیر به مصاف راهآهن بروند.

در حالی که ساعتی پیش اعلام شده بود شورای تامین اهواز با برگزاری بازی استقلال خوزستان برابر راه آهن در ورزشگاه تختی موافقت کرده است ولی ناگهان این تصمیم تغییر کرد و اعلام شد شاگردان ویسی باید در غدیر از لوکوموتیورانان پذیرایی کنند.

براین اساس دیدار تیم‎های فولاد خوزستان و استقلال اهواز به روز شنبه (یازدهم اردیبهشت‎ماه) موکول شد و دیدار استقلال خوزستان و راه‎آهن از ساعت ۱۸ امروز (پنجشنبه) در ورزشگاه غدیر برگزار می‎شود.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.