استاندار: باید پنج یا شش نفر از وزرای کابینه از خوزستان باشند/ کدام طرح ها در اولویت مقتدایی قرار دارند؟

عصر جنوب – asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: باید پنج یا شش نفر از وزرای کابینه از خوزستان باشند. همچنین باید حداقل سه مدیر استانی لایق را در وزارتخانه ها داشته باشیم

عبدالحسن مقتدایی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی خوزستان اظهار کرد: خوشحالم که دستور کار شورای برنامه ریزی سبک تر شده و به تدریج کارهای جاری محدودتر شده و بیشتر بر انجام کارهای اساسی و زیربنایی متمرکز خواهیم شد.

وی افزود: باید به گونه ای برخورد کنیم که کارها اساسی و ریشه ای انجام شده و مشکلات نیز حل شوند. هرچند که متأسفانه در گذشته این استان همیشه زور خود را به التماس داده ایم ولی باید در هر شرایطی با توجه به اقتضای امکانات و مسئولیت باید اتفاقی را رقم بزنیم که در سطح ملی و بعد استانی اثرگذار باشد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: شهرک های کشاورزی اگر در خوزستان راه اندازی شوند جزو موارد خاص خواهند شد. البته در کنار این شهرک ها باید ستاد شیلات استان را فعال تر کرده و از این فرصت در راستای بهره منده هرچه بیشتر از ظرفیت های بخش شیلات استان استفاده کنیم.

مقتدایی بیان کرد: نظم در شورای برنامه ریزی استان باعث شد تا این شورا جای خود را در سطح ملی باز کند. خوشبختانه اکنون هرچیزی که استان های دیگر نتوانند انجام دهند را با توجه به برنامه ریزی ها و هماهنگی های خوبی که در خوزستان وجود دارد، می توانیم انجام دهیم.

معرفی ۳ پروژه شاخص با ویژگی جدید و مؤثر

وی با درخواست از مدیران برای معرفی سه پروژه شاخص با ویژگی جدید و مؤثر گفت: هر کدام از مدیران لایق خوزستان را به وزارتخانه متبوع معرفی کرده و می گوییم که فعالیت در استان برای آنها کوچک است. تزریق این مجموعه تخصصی به بدنه مدیریتی کشور خودش کمک به خوزستان است.

استاندار خوزستان ادامه داد: باید پنج یا شش نفر از وزرای کابینه از خوزستان باشند. همچنین باید حداقل سه مدیر استانی لایق را در وزارتخانه ها داشته باشیم و این داشته ها با کار و تلاش محقق می شود.

مقتدایی بیان کرد: آوردن مدیران کشوری به خوزستان و همچنین معرفی پروژه های شاخص باید جزو ویژگی های انتخاب مدیر نمونه در استان قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه باید کارگروه های برتر استان را نیز در کنار کارگروه های ضعیف معرفی کنیم، خطاب به مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تالاب ها و محیط زیست خراب شده چون کارگروه خاک نداریم. این کارگروه را باید هرچه زودتر تشکیل دهیم که البته در گذشته نیز چنین درخواستی را داشتم.

استاندار خوزستان یادآور شد: حوزه راه، آموزش و پرورش، خدمات عمران و شهری، درمان و دانشگاه ها را قبلا به عنوان اولویت اعلام کرده بودم و تقاضا دارم تا گزارشی از توافقات انجام شده برای کسب موفقیت بیشتر در این زمینه ها ارائه شود.

مقتدایی خبر داد: با توجه به دریافت مشورت از یکی از مشاوران به نام کشور وی این نظر را داشت که آزاد راه اهواز به اندیمشک، ساخت اسکله در مناطق آزاد و  ویژه، توسعه بخش شیلات و همچنین راه اندازی شهرک های کشاورزی از جمله استعدادهای خوزستان برای سرمایه گذاری هستند.

وی تأکید کرد: رفت و آمد مسئولان کشوری به خوزستان باید خروجی داشته باشد. همچنین برگزاری سمینار، همایش و گردهمایی های مختلف در استان خوزستان باید خروجی هایی برای این استان داشته باشد و برگزاری صرف اصلا فایده بخش نیست.

استاندار خوزستان در ارتباط با دستفروش های اهواز گفت: آن کسی که واقعا برای داشتن کار و شغل به دستفروشی بپردازد باید فرصتی برایش فراهم شود ولی میان این دستفروشان آدم های باجگیر و فرصت طلبی بود که نهایت سوءاستفاده را داشتند.

مقتدایی اضافه کرد: این افراد فرصت طلب حتی پیاده روها را اجاره می دادند. در این میان باید با آن کسی که حقش است کنار بیاییم ولی با کسی که اقتصاد و امنیت را دچار اشکال می کند باید مقابله کرد.

وی اظهار کرد: مردم قدردان هستند و خوشبختانه فاز اول جمع آوری دستفروشان در حال اجراست و در صورت بی توجهی متأسفانه این مسئله به عنوان یک معضل به فرهنگ استان تبدیل می شود.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • با سلام بنده خود یک خوزستانی هستم ولی این حرکت معیار درستی نیست که ما بخواهیم در مملکت قومیت گرایی انجام دهیم و بنده بسیار متاسف هستم از این صحبتها. ولی میتوان معیارهای دیگری مانند ارشد بودن صالح بودن با تجربه بودن و در طبقه وزارت بودن را مد نظر قرار داد . همچنین از خوزستان مدیران با تجربه ای مانند محسن رضایی علی شمخانی امیر حیات مقدم و احمد غلامپور و دکتر شیخ و غیره را نام برد که دولت میتواند از ایشان استفاده کند.