استاندار خوزستان: مقایسه استان های برخوردار و محروم ظالمانه است

عصر جنوب – asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: وقتی بیشترین امکانات آموزشی به یک استان می دهند و دست و پای استان دیگر را می بندند، مقایسه آنها با هم ظالمانه ترین کار است.

به گزارش مهر، عبدالحسن مقتدایی ظهر امروز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان در سالن جلسات آموزش و پرورش استثنائی خوزستان با اشاره به محرومیت خوزستان در بخش آموزش و پروش و برخورداری استان های مرکزی کشور اظهار کرد: وقتی بیشترین امکانات در بخش آموزش در مرکز کشور متمرکز است و استان های حاشیه را رها می کنند دیگر چه کاری می توان انجام داد.

وی افزود: باید در ترکیب شواری آموزش و پرورش بازنگری شود و به جای اعضای کمتر فعال اعضای با انگیزه و فعال عضو شوند چون کار ما سیاست گذاری است و تصمیماتی که می گیریم نباید اسیر روزمرگی نباشد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: اینکه بیشترین امکانات آموزشی را به یک استان می دهند، دست و پای استان دیگر را می بندند و با این وضعیت آنها را با هم مقایسه می کنند، ظالمانه ترین کار است.

مقتدایی ادامه داد: همه مسائلی که رسالت ما نسبت به دانش آموز بوده انجام شده و  بسیاری از مواردی که در این جلسه مطرح شد مربوط به دولت، مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام با سیاست گذاری هایش است. باید با داشته هایی که دستورالعمل و قانون است ابتکار عمل به خرج دهیم و کاری را در استانی که به لحاظ جغرافیا و جمعیت مأموریت داریم را یک گام به جلو تر ببریم و در رسالت محوله موفق باشیم.

وی با اشاره وظایف سایر سازمان ها و شرکت ها در برابر نظام آموزش و پرورش عنوان کرد: مجموعه سازمان هایی که تمایل به ایفای وظایف خودشان ندارند، ضرباتی که می زنند بیشتر از والدینی است که تمایل ندارند فرزندشان با سواد باشد. اساس نگرانی های من سیاست هایی که در کشور اعمال می شود، است.

استاندار خوزستان با اشاره به لزوم دقت در برنامه ریزی ها برای اجرای برنامه ها و سیاست ها گفت: به لحاظ فرهنگ برنامه ریزی در کل کشور اشکال داریم و این یکی از موضوعاتی است که باید به آن توجه شود و اگر مدیری برنامه ریزی داشته باشد بقیه را هم برنامه ریز می کند.

مقتدایی با بیان اینکه نگاهی که به استان های مرزی است باید متفاوت باشد، اضافه کرد: هر ایده ای که در سطح استانی پرورش و به مرکز ارائه دادیم موفق بوده و خوزستان در ردیف استان های برتر و موفق در ارائه طرح های خلاقانه قرار دارد.

رئیس شورای آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: محتوای برنامه تکریم معلم بسته است و باید به فرهنگ مردم برای اجرای برنامه های آموزش و پرورش نگاه کرد.

وی با انتقاد از محتوای برنامه هفته معلم گفت: تفکری که در قالب هفته معلم است، پاسخگوی شرایط اقلیمی استان نیست و نیاز به بازنگری دارد و برنامه های این هفته باید بازنگری شوند.

مقتدایی عنوان کرد: ۲۳ هزار نفری که در کنکور شرکت می کنند نتیجه کار ما هستند و باید روی کسانی مانور دهیم که در کنکور رد می شوند و این افراد باید تفکیک و توجه خاصی به آنها شود.

استاندار خوزستان پیری جمعیت را یک  واقعیت خواند و تأکید کرد: افزایش جمعیت نیاز به برنامه ریزی دارد و با توجه به ازدیاد موالید آینده ما چه می شود.

وی افزود: اولین گام برای ایجاد رضایت و رعایت حقوق شهروندی نظرخواهی از خود افراد است. وضعیت اقتصادی همه دستگاه ها خراب است ولی همین همتی که برای پرداخت مطالبات وجود دارد، یک گام رو به جلو است.

مقتدایی یادآور شد: اینکه بیشترین امکانات آموزشی را به یک استان می دهند و آن را با استان های کم برخوردار مقایسه می کنند، ظالمانه ترین کار است و باید با مجلس برای گرفتن بودجه، اعتبار و امکانات و رفع کسری ها مجادله کنید.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.