عارف در دانشگاه چمران اهواز: رعایت اخلاق حداقل انتظاری است که از رقیب داریم / تغییر را در داخل نظام و پای صندوق‌های اخذ رای دنبال می‌کنیم

عصر جنوب – asrejonoob.ir: رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان با بیان این‌که تغییر را در داخل نظام و پای صندوق‌های اخذ رای دنبال می‌کنیم، گفت: جریان‌های مقابل باید بدانند با تهمت‌زدن‌ها و برجسب‌زدن‌های ناجوانمردانه نمی‌توانند رقیب را حذف کنند. معتقدیم که حرف آخر را مردم باید بزنند و ادامه مسیر انتخابات هفتم اسفند تغییر قوه مقننه است.

منتخب اول مردم تهران در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم در ۲۴ خرداد سال ۹۲ حماسه ای به یادماندنی را رقم زدند، گفت: جریان اصلاحات هرگز منافع ملی را به منافع جناحی ترجیح ندادند.

وی تصریح کرد: لغو تحریم های ظالمانه،‌ حضور ایران به نمایندگی از کشورهای در حال توسعه و آن کشورهایی که جرأت دفاع از خود را ندارند، استفاده از فناوری های نوین به طور عام و انرژی هسته ای به طور خاص از جمله اهدافی است که کشور ایران مذاکرات را انجام داد.

وی خطاب به دانشجویان ادامه داد: معمار این حماسه شما هستید و فردای روز ۲۴ خرداد دولت تدبیر و امید به عنوان منتخب مردم انتخاب شد. تدبیر و امید دولت را با ۶۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی معادل ۲۰ سال بودجه عمرانی کشور تحویل گرفت.

وی گفت: در سال ۸۴ با جمع بندی های انجام شده سند ۲۰ ساله تدوین شد و به استناد اصل ۱۱۰ قانون اساسی نیز به تأیید مقام معظم رهبری رسید. این برنامه گذشت ولی دولت برای تحقق آن چه کاری کرد؟ باید رشد هشت درصدی اقتصاد و همچنین تورم و بیکاری تک رقمی داشته باشیم ولی چه کاری کردند؟ برای ما تکلیف شرعی و سوء استفاده از بیت المال تعیین می کنند؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: آنها چه کار کردند؟ نتیجه اش رشد منفی ۵.۸  درصد شد، بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی شد، بحران های اجتماعی که امروز شاهد آن هستیم شد، اعتیاد در جامعه وضعیت نگران کننده ای پیدا کرده و رشد بالای طلاق نیز همه دلسوزان را نگران کرده است. متأسفانه پدران خانواده در تأمین مایحتاج اصلی زندگی خود شرمنده شده اند. خط فقر به کجا رفته و اگر دولت تدبیر و امید روی کار نمی آمد کشور با این وضعیت به کجا می خواست برود؟

عارف خاطرنشان کرد: باید با تغییر در مجلس به دنبال مجلسی باشیم که تابع مردم بوده و دغدغه اصلی اش پاسخگویی به مردم و مبارزه با فقر، فساد و تبعیض است. مجلسی که حق قانونی و نظارت خودش برای اجرایی شدن برنامه ها استفاده کند نه برای کسب حساب؛ مجلس هشتم و نهم گزارش بدهند کجا بر اجرایی شدن برنامه چهارم و پنجم نظارت کردند.

عارف همچنین عنوان کرد: تشریح چنین آماری مشخص می کند که دولت اصلاحات دولت را با چه شرایطی تحویل گرفت. متوسط رشد اقتصادی ۵.۶ درصد را برنامه ریزی کرده بودیم ولی خوشبختانه رشد شش درصدی را تجربه کردیم.

وی اضافه کرد: نرخ بیکاری و تورم را تک رقمی کرده و ثبات نرخ ارز را نیز به دلیل اینکه بسیاری از فسادهای اقتصادی ناشی از نداشتن ثبات نرخ ارز بود را مدیریت کردیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: با این نگاه ها و مسئولیت پذیری حداکثری نسبت به مطالبات مردم پاسخگو خواهیم بود. ما خدمتگزار مردم هستیم و به این مسئله افتخار می کنیم.

وی بیان کرد: اخلاق مبنای حرکت ماست و برای رسیدن به هدف نباید اصول اخلاقی را کنار گذاشت. بنابراین از مردم تقاضا داریم تا با همان شور و نشاط قبلی در مرحله دوم نیز حضور پیدا کرده و رعایت اخلاق را نیز داشته باشند.

عارف با قدردانی ویژه از مردم خوزستان گفت: مردم خوزستان همیشه در صحنه‌های سیاسی – اجتماعی و در دفاع از وطن پیشتاز بودند و لازم است از آن‌ها به صورت ویژه تشکر کنیم. در انتخابات اسفندماه گذشته متوسط مشارکت مردم خوزستان در انتخابات ۷۰ درصد و حدود ۸ درصد از میانگین مشارکت کشور بالاتر بود. این نوع نگاه و جهت‌گیری قابل تقدیر است.

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان با بیان این‌که خود را خدمتگزار مردم می‌دانیم و به آن افتخار می‌کنیم، گفت: مجلس باید اجرایی شدن تمام فصول و تمام بندهای قانون اساسی را در اولویت قرار دهد. از اصل ۱۵ قانوان اساسی به بعد و فصل سوم قانون اساسی نمی‌گذریم. این حقوق مردم است و باید این اصول اجرایی شود. تمام اصول و بندهای قانون اساسی را قبول داریم و فصل سوم قانون اساسی، اصول مترقی را شامل می‌شود.

عارف با بیان این‌که حضور مردم در انتخابات برای ما مهم‌تر از نتیجه است، گفت: اخلاق مبنای حرکت ما است و رعایت اخلاق برای رسیدن به هدف را کنار نخواهیم گذاشت. آنچه ضرورت دارد این است که در روز جمعه همه تلاش کنند که مردم به صحنه بیایند و این‌که به چه کسی رأی دهند، در اختیار مردم است و مشارکت مردم مهم‌تر است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.