معاون وزیر در خوزستان: خسارت سیلاب به جاده‌های خوزستان ۱۸۷ میلیارد تومان برآورد شده

عصر جنوب – asrejonoob.ir: معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی گفت: خسارت سیلاب اخیر به جاده‌های استان شامل جاده های اصلی، فرعی و روستایی ۱۸۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

سیدحسین میرشفیع در حاشیه بازدید از شهرهای خسارت دیده از سیلاب اخیر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ۵ شهر خسارت دیده که محورهای ارتباطی روستایی آن دچار بیشترین آسیب و خسارت شدند، بازدید کردیم.

وی افزود: گستره سیلاب اخیر استان‌های لرستان، ایلام، کرمانشاه و کهگیلویه و بویراحمد را نیز فرا گرفت و مقرر شده است که استانداری استان‌های مذکور برآورد خسارات را جمع آوری و به ستاد مدیریت بحران کشور اعلام کنند.

میرشفیع خاطرنشان کرد: ما پیش از اختصاص اعتبارات لازم از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی به منظور تسریع کارها به استان خوزستان سفر کردیم تا زمینه‌های اجرایی اقدامات لازم را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه در سیلاب اخیر بیش از ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های خوزستان خسارت دیده‌اند، عنوان کرد: ۲۰۰ کیلومتر از این محورها نیازمند بازسازی اساسی است و در برخی نقاط نیز پل‌های موجود در جاده‌ها به وسیله سیل به صورت کامل تخریب شده‌اند.

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی افزود: درصدد هستیم که با هماهنگی معاونت امور عمرانی استاندار خوزستان و اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، پل‌های پیش‌ساخته را جایگزین پل‌های تخریب‌شده کنیم ؛ البته انجام تمام این اقدامات منوط به تأمین اعتبار از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.