روس ها علاقه مند به خرید محصولات کشاورزی خوزستان

عصر جنوب – asrejonoob.ir: رئیس هیات تجاری روسی با بیان اینکه علاقه مند به خرید محصولات کشاورزی خوزستان هستیم، گفت: برای خرید محصولات کشاورزی خوزستان به هماهنگی در خصوص بازه زمانی تولید و میزان تولیدات این استان نیاز داریم.

حسن دشیف دوشنبه در نشست مشترک خانه کشاورز و هیات تجاری جمهوری روسیه در خصوص صادرات محصولات کشاورزی خوزستان در محل مجمع صنفی کشاورزان این استان در اهواز اظهار کرد: برای خرید محصولات کشاورزی به خوزستان آمدیم و این منطقه را بویژه در خصوص محصولات کشاورزی مثبت ارزیابی کردیم.
وی با اشاره به دیدار روز گذشته این هیات تجاری از زمین های کشاورزی و محصولات چند شهرستان خوزستان گفت: علاقه به خرید مرکبات و محصولات کشاورزی این استان را داریم.
وی افزود: این منطقه، هم مردم خوب و با فرهنگ بالایی دارد و هم محصولات کشاورزی خوبی تولید می کند و مایل به خرید محصولات کشاورزی آنها هستیم.
حسن دشیف گفت: با بررسی و محاسبه همه این مسائل و مشورت با همکاران خود در خصوص محاسبات،درباره چگونگی حمل و نقل و کیفیت محصولات کشاورزی بر اساس استاندارد روسیه بحث خواهیم کرد.
رئیس هیات تجاری روسی با اشاره به اینکه فروش عمده محصولات کشاورزی در کشور روسیه بر عهده آنها است، یادآور شد: استان کاربادینو، یک جمهوری خودمختار در جنوب کشور روسیه است که این استان به کشور ایران از مسکو نزدیکتر و شبیه مسائل موجود در خوزستان را نیز در این استان داریم.
وی اضافه کرد: ما علاوه بر خرید محصولات کشاورزی مایل هستیم این منطقه را از نظر فنی و تکنیک پیشرفته کنیم تا محصولات کشاورزی با کیفیت بهتر تولید شود.
حسن دشیف بیان کرد: با توجه به اینکه در کشور روسیه برداشت محصولات به گونه ای است که باید برای آینده هم ذخیره شود، محصولاتی که توانایی انبار آن را نداریم و محصولاتی که در کشورمان تولید نمی شود از کشورهای دیگر وارد می کنیم که می توان قسمتی از واردات را از کشور ایران داشته باشیم.
وی افزود: برای وارد کردن محصولات کشاورزی از کشور ایران باید بررسی شیمیایی و بیماری ها صورت گیرد.
هیات تجاری روسیه از جمهوری کاربادینو برای دیدن زمین ها و محصولات کشاورزی و انعقاد تفاهم نامه های مشترک به خوزستان آمده است.
جمهوری کاربادینو در قفقاز شمالی کشور روسیه دارای جمعیت حدود ۸۰۰ هزار نفر است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.