بسته ی خبری انتخاباتی شنبه ی پر تنش؛ از بگو مگو های سیاسی تا بمب های خبری و فعالیت ها در شهرستان ها

عصر جنوب – asrejonoob.ir: هر چه به روزی که  بزرگ ترین  رخداد سیاسی کشور را تعیین  تکلیف می کند نزدیک تر  می شویم ، سیل اخبار غیر رسمی ، محلی ، رسانه ای و مجازی  بیشتر می شود. سومین روز تبلیغات در استان خوزستان را می توان روز پرتنشی برای سیاسیون دانست و بی شک  برای تحلیل گران سیاسی خوزستان سخت تر از روزهای پیشین گذشت. امروز صبح صحنه ی سیاسی استان با پیامی تند آغاز شد و به واکنش های تند تری انجامید و همانند روز قبل یکی از حوزه های انتخابیه در خوزستان کانون  این تنش های کلامی و نوشتاری  شد. تنش هایی  که پس لرزه هایش را نمی توان در فضای سیاسی  خوزستان انکار کرد و ذهن صاحبنظران و فعالین  سیاسی اصلاح طلب  خوزستان را  عجیب به خود مشغول ساخت. شنیده های انتخاباتی سومین روز تبلیغات را می خوانید:

• روز سوم تبلیغات با پیام انتقادی رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان خوزستان به مخالفین لیست امید در ایذه آغاز شد و این پیام به سرعت در دسترس کاربران شبکه های مجازی  که اخبار انتخاباتی خوزستان را دنبال می کنند ، قرار گرفت .کیانوش راد در این پیام پیرو  پخش کلیپ برات قبادیان در حمایت از هدایت الله خادمی ، کاندیدایی که مورد حمایت لیست امید نیست ، آورده است: سوء استفاده برخی از نام اصلاحات در ایذه و باغملک ، در حالی صورت می گیرد که این مدعیان پرمدعا ، متوهم و خود بزرگ بین ، در سطح کشور و استان از جوان ترین فعالان اصلاح طلب هم سابقه ی کمتری دارند.
 
حمایت پسر از پدر و واکنش پسر قبادیان به انتقادات کیانوش راد از دیگر خبرهای داغ انتخاباتی خوزستان بود. میثاق قبادیان با ادبیاتی تخریبی و نامناسب به مواضع کیانوش راد انتقاد کرده و گفته است که شما همان لابی گر شکسته خورده ای هستی که تن به خفت داده و ردای اصولگرایی بر تن کرده است. به شما تبریک میگویم که در مرحله نخست انتخابات مجلس، توانستید از ١٨ کاندیدا خوزستانی، ١٠ اصولگرا به مجلس بفرستید !
 • ترمز این بگو مگوهای سیاسی  از سوی کیانوش راد و با ارسال مطلبی کشیده شد. جبهه گیری ها و واکنش های حامیان دو کاندیدای حوزه ایذه و باغملک تا عصر امروز بی محابا در شبکه های مجازی ادامه داشت و با پیام کیانوش راد که ساعاتی پیش در شبکه های مجازی منتشر شد اندکی از حجم آنها کاسته شد.رئیس شورای سیاستگذاری خوزستان در این پیام از حامیان خود خواست با کار اثباتی فعالیت کنند و بحث ها را به پایان برسانند.کیانوش راد اظهار داشت:فرزند دکتر قبادیان ناراحت شده و مطلبی نوشته است اگر آنچه ایشان در باره ی من نوشته درست باشد، از خدا طلب بخشش می کنم و اگر اشتباه گفته است برایش طلب بخشش می کنم !
 • رئیس شورای هماهنگی اصلاح طلبان خوزستان در گفت و گو با شوشان موضع گیری های دو رقیب انتخاباتی در حوزه ی انتخابیه ی ایذه و باغملک را طبیعی دانست اما تاکید کرد: دو طرف باید اخلاق را رعایت کنند. سید جابر موسوی اضافه کرد: اصلاح طلبان نباید اختلاف نظرهایشان را به فضای مجازی بکشانند و باید مسائل درونی خود را رو در رو حل کنند.وی گفت:من مخالف به کار گیری ادبیات نادرست هستم و معتقدم حفظ کرامت انسانی از مهمترین وقایع سیاسی، برتر است.
 • اخیرا رسانه های اصولگرا در مطالبی مبهم سخن از ترکیدن بمب خبری مرحله دوم انتخابات اهواز در اردوگاه اصولگرایان می دهند که بناست تا چند روز آینده از این بمب رونمایی شود! البته کاشف به عمل آمده این بمب خبری چیزی جز حمایت چند کاندیدای دور اول انتخابات اهواز و برگزاری یک گردهمایی نیست . از قرار معلوم ، کاندیداهای اصولگرای دور اول انتخابات که رای بالایی آورده اند قرار است در این گردهمایی شرکت و از نامزدهای اصولگرای اهواز حمایت کنند.
 • باج خواهی از سید شریف حسینی کاندیدای اهواز از دیگر خبرهای انتخاباتی خوزستان است.  اخیرا کلیپی از سید شریف حسینی منتشر شده که در آن به صراحت سخن از عده ای آورده که تهدید کرده اند یا پول بدهید یا تخریبتان می کنیم !
 • نجاتی پور از اصلاح طلبان سرشناس ایذه و باغملک با تاکید بر لزوم  تمکین به رای قاطع اعضای شورای سیاستگذاری استان خوزستان ، اظهار داشت: فضای سیاسی در این حوزه ی انتخابیه به نفع سید جمال طباطبایی است.وی گفت: استقبال مردمی از سخنرانی های طباطبایی به حدی است که مردم ایستاده به سخنرانی ها گوش فرا می دهند.نجاتی پور همچنین گفت:تنش هایی که در فضای مجازی بر علیه سید جمال طباطبایی ایجاد می شود به مثابه دست و پا زدن های رقیب در رقابتی است که از آن بازمانده است.
 • قائم مقام ستاد ائتلاف اصلاح طبان خوزستان گفت: لیست امید حاصل خرد جمعی اصلاح طلبان است و هر اصلاح طلبی که دل در گرو پیروزی دارد باید از این لیست قاطعانه حمایت کند.توفیق ساکی بیان داشت:در حوزه ایذه و باغملک نیز باید تمامی دوستان حول تصمیم شورای سیاستگذاری حرکت کنند چون حرکت های فردی و حمایت از اشخاص مردود به کلیت جریان اصلاح طلبی آسیب می رساند.
 • سخنگوی ستاد ائتلاف اصولگرایان خوزستان نوک پیکان انتقادات خود را به سمت اصلاح طلبان خوزستان گرفته و دامن زدن به حاشیه ها متهم کرده و گفته است شما همان کسانی بودید که در دولت اصلاحات علیه مقتدایی استاندار خوزستان سم پاشی کردید و او را به انزوا کشاندید.
 • رئیس اصلاح طلبان اهواز  ،کارون ، حمیدیه و باوی فضای اهواز را سیاسی دانست وگفت: تصمیم سیاسی مردم اهواز می تواند نقطه عطفی در این دوره از انتخابات به شمار رود و الگویی سیاسی را نیز برای سایر شهرستانها رقم بزند. عبدالرضا دسومی  گفت: نتیجه ی انتخابات دور اول نشان می دهد که مردم اهواز قومی گری را کنار گذاشته اند به عنوان مثال رای علی ساری در مرکز شهر بسیار بالا بود.دسومی در خصوص حوزه ی انتخابیه ایذه و باغملک اظهار نظری نکرد.
 • حسن جرفی رئیس یکی از ستادهای مناطق هشت گانه ی شهر اهواز ، وضعیت این ستادها را رو به بهبود دانست و گفت:ستادهای هشت گانه اهواز از دیروز راه اندازی شدند و تاکنون استقبال مردمی خوبی از این ستادها صورت گرفته است اما از نظر مالی با یکسری مشکلاتی رو به رو هستیم.وی اظهار داشت:هر کدام از این ستادها توسط یک گروه بیست نفره اداره می شود .
 • سخنرانی الهه کولایی که قرار بود امروز در اهواز انجام شود، لغو شد.مسئول تنظیم برنامه های ستاد اصلاح طلبان خوزستان در این خصوص به شوشان گفت: برنامه ریزی هایی برای حضور خانم کولایی در اهواز انجام گرفته بود که با لغو سفر وی به خوزستان برگزار نشد.فتاحی اظهار کرد:مسئول برنامه های خانم کولایی در تماس تلفنی خبر عدم حضور وی در اهواز را به ما اعلام کرد اما از دلایل لغو سفر ایشان به اهواز اطلاعی نداریم.
 • مصطفی کواکبیان فردا عازم اهواز است . دبیر کل حزب مردم سالاری ظهر فردا در دانشگاه شهید چمران اهواز در حمایت از لیست امید سخنرانی می کند.
  • اصول گرایان در اهواز از حجم تبلیغاتی گسترده ای برخوردار هستند و در اقصی نقاط شهر بنرها ، پوسترها و اقلام تبلیغاتی خود را نصب کرده اند .
 • دکتر شمس الله بهمئی ، نماینده ی مردم رامهرمز شب گذشته میهمان ویژه ی ستاد جواد کاظم نسب الباجی بود.بهمئی  با حضور در ستاد کاندیدای مورد حمایت لیست امید در اهواز از وی حمایت کرد.در عین حال  در طی شب گذشته دو شعبه ی ستاد جوانان دکتر الباجی در کیانپارس و وهابی  راه اندازی شد.
 • ستادهای  محمود رضا ضرغامی نیز اولین سخنرانی های شهری و روستایی خویش را در حمایت از کاندیدای لیست امید در بهبهان برگزار کردند.در عین حال پیاده روی ماشین های حامی ضرغامی از برنامه های دیگری است که توسط ستاد وی طرح ریزی شده است و تمامی طول امروز ۱۰۰ ماشین تزیین شده با نمادهای آبی در روستاها به پیاده روی ماشینی پرداختند.فریدون نوریان ، رئیس ستاد دانشگاه فرهنگیان ومسعود سرحدی ، ریاست دانشگاه امیدیه در زمان اصلاحات، از سخنرانان حامی ضرغامی بودند.ستاد های ضرغامی در طول تبلیغات از معدود ستادهایی بودند که همواره از نمادهای آبی در تبلیغات بهره بردند.
 • فعالیت های ستادی علی گلمرادی ، کاندیدای ماهشهر، امیدیه و هندیجان نیز امروز عموما غیر علنی بود.دیدارهای مردمی در بندر امام در شهرک های رجایی و طالقانی از برنامه های این ستاد می باشد، که تا پاسی از امشب ادامه دارد.
 • “چپ ، راست  ، اعتدال ، حامی سید جمال ” شعاری بود که امروز حامیان سید جمال طباطبایی در ایذه و باغملک  سر دادند!حمایت چهار کر سهید ، گورویی ، شالو و اورک از سید جمال طباطبایی بمب خبری امروز در  حوزه ی انتخابیه ی ایذه و باغملک بود و حمایت ۹۰ درصدی  مردم در ایذه را از  کاندیدای لیست امید به نمایش گذاشت. پنج استاد دانشگاه نیز امشب حمایت درویش پور نماینده ی فعلی ایذه از سید جمال طباطبایی را در جمع مردم ، اعلام می کنند.
 • “وعده های واهی و دست نیافتنی و گزارش های غیر واقع خیانت به مردم است “، ” بنده اگر به مجلس راه پیدا کنم ارتقای جایگاه زنان از اولویت های کاری ام خواهد بود” و ” سکوت پیشه ام نیست  ،خوزستانی ام و از سکوت بیزارم ” از شعارهایی است که توسط روابط عمومی ستاد همایون یوسفی در کانال تلگرامی وی به صورت مرتب منتشر می شود.
 • امشب ستاد ائتلاف اصلاح طلبان منطقه ی هشت به همت علی ساری بر پا می شود .این ستاد در سپیدار ، بلوار ایمان واقع است .ستاد جوانان دکتر علی ساری نیز دیشب در کیانپارس افتتاح شد.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.