آغاز ماراتن دور دوم انتخابات مجلس دهم در خوزستان/ رقابت ۶ حوزه برای انتخاب ۸ نماینده

عصر جنوب – asrejonoob.ir: معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: آمادگی لازم به‌منظور برگزاری مرحله دوم انتخابات در استان فراهم شده است.

به گزارش فارس؛ فرج‌الله خبیر در آستانه مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، چهارشنبه شب در جلسه شورای اداری استان خوزستان ‌از آمادگی ستاد انتخابات برگزاری انتخابات خبر داد.

وی اظهار کرد: در مرحله اول انتخابات مجلس که در هفتم اسفند ماه ۹۴ برگزار شد از ۱۸ کرسی نمایندگی مجلس استان خوزستان ۱۰ کرسی معین شد و ۸ کرسی از ۶ حوزه  اصلی و از ۱۶ فرمانداری نا‌معین ماند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان تصریح کرد: حوزه‌های «اهواز، حمیدیه، باوی، کارون»؛ «مسجدسلیمان، اندیکا، لالی، هفتگل»؛  «بهبهان و آغاجاری» ، «ماهشهر، امیدیه، هندیجان» ، «ایذه و باغملک»  و آبادان برای انتخاب ۸ نماینده باقی‌مانده از تعداد ۱۶ کاندیدا، درگیر انتخابات خواهند بود.

وی اذعان داشت: بسیاری از اقدامات لازم از همان مرحله اول انجام و آمادگی لازم به‌منظور برگزاری مرحله دوم انتخابات فراهم شده است و امیدواریم سازماندهی به نحوی باشد که مجدداً در مرحله دوم هم بتوانیم انتخاب صحیح و مطلوبی را در استان برگزار کنیم.

خبیر افزود: مرحله اول انتخابات هم مرحله حساسی بود و با تلاش در تمام نهادهای انتظامی، امنیتی، سیاسی، اجتماعی همچنین حوزه‌های اخذ رأی، هیأت اجرایی و نظارت، کمترین مشکلات را‌ داشته و با شکایات بسیار ناچیز مواجه شدیم.

خبیر اعلام کرد: شروع تبلیغات کاندیداها از فردا دوم اردیبهشت آغاز می‌شود و به‌مدت ۷ روز تا هشتم اردیبهشت ادامه خواهد داشت و از ساعت ۶ صبح روز نهم اردیبهشت تبلیغات انتخاباتی ممنوع خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز جمعه دهم اردیبهشت از ساعت ۸ صبح لغایت ۶ عصر  اخذ رأی در شعب انجام خواهد شد.

خبیر تأکید کرد: به تمامی همکاران در دستگاه‌های اجرایی توصیه می‌شود ضمن همکاری کامل با فرمانداران، بخشداران و ستاد انتخابات استان، طبق قانون هرگونه درخواستشان اعم از در اختیار گذاشتن نیرو و کارکنان را انجام دهند تا امکانات مورد نیاز فراهم شود.

وی خاطر نشان کرد: طبق قانون هیچ‌کدام از دستگاه‌های اجرایی نمی‌توانند از وسایل و امکاناتشان به نفع کاندیداها استفاده کند و کارمندان ادارات دولتی مجاز به تبلیغ کاندیدا در ساعات اداری نیستند و هرگونه تخلف موجب تعقیب از مقامات قضایی و طرح شکایت خواهد شد.

وی در پایان متذکر شد: کسانی می‌توانند در مرحله دوم رأی دهند که در مرحله اول در همان حوزه انتخابیه رأی داده‌اند و غیر از آن کسانی که در مرحله اول رأی نداده و یا از حوزه‌های دیگر آمده باشند اخذ رأی از آنان به‌عمل نخواهد آمد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.