خوزستان رتبه دوم اقتصاد و رتبه سوم بیکاری در کشور را داراست!

عصر جنوب – asrejonoob.ir: معاون استاندار خوزستان در امور اقتصادی و بین الملل گفت: تلاش بسیاری صورت گرفته تا توجه به صنایع پایین دستی در استان افزایش یابد و این مسئله در دستورکار استانداری خوزستان قرار دارد.

مهرداد نیکو صبح سه شنبه در اولین نشست تخصصی توسعه و اشتغال در سال ٩۵ در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر اظهار کرد: آمار بالای بیکاری یکی از مشکلات اساسی کشور در این زمینه محسوب می شود. استان خوزستان با در نظر گرفتن نفت رتبه دوم و بدون آن رتبه چهارم اقتصاد کشور را از آن خود کرده است.

وی افزود: استان خوزستان از پتانسیل های بسیاری در زمینه اقتصادی برخوردار است اما در کنار وجود چنین ظرفیت هایی رتبه سوم کشوری را در زمینه بیکاری در اختیار دارد.

معاون استاندار خوزستان در امور اقتصادی و بین الملل عنوان کرد: یکی از دلایل اصلی آمار بیکاری در خوزستان این است که سرمایه گذاری های صورت گرفته عموما مختص صنایع بزرگ هستند. سرمایه گذاری در چنین طرح هایی اشتغالزایی کمتری نسبت به سایر امور دارد.

نیکو ادامه داد: البته تلاش های بسیاری صورت گرفته تا توجه به صنایع پایین دستی در استان افزایش یابد و این مسئله در دستورکار استانداری خوزستان قرار گرفته است.

وی بیان کرد: رویکرد کشوری در زمینه اشتغالزایی باید تغییر یابد. در این خصوص نیازمند نگاهی خاص و جدید هستیم. با نگاه گذشته نمی توان مشکلات موجود در این زمنیه را مرتفع کرد.

معاون استاندار خوزستان در امور اقتصادی و بین الملل تصریح کرد: کارآفرینان عمدتا وارد حیطه هایی می شوند که جای کار فراوان دارد و کمتر فردی وارد آن حوزه شده است. ریسک پذیری، روحیه کار جمعی، تخصص و بازاریابی حرفه ای از ویژگی های یک کارآفرین محسوب می شود.

نیکو اظهار کرد: کارآفرینان باید شناسایی شوند و به آنها تسهیلات لازم ارائه شود.

وی گفت: صنعت خوزستان یک بنگاه اقتصادی بزرگ محسوب می شود از طرفی بیشترین اقتصاد دولتی کشور نیز مخصوص این استان است، این مسائل باعث شده تا میزان پروژه های کارآفرینی در خوزستان کاهش یاید.

معاون استاندار خوزستان در امور اقتصادی و بین الملل عنوان کرد: فرصت های شغلی بسیاری در برنامه جدید توسعه کشور تدوین شده که باید از آنها بهره لازم را برد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.