رئیس دادگستری خوزستان: تشکیل ستاد انتخاباتی قبل از موعد تبلیغات ممنوع است

عصر جنوب – asrejonoob.ir: رئیس ستاد رسیدگی و پیشگیری از تخلفات انتخاباتی خوزستان گفت: تشکیل ستادهای انتخاباتی و رونمایی از آنها قبل از فرارسیدن موعد قانونی تبلیغات از مصادیق جرائم انتخاباتی است.

فرهاد افشارنیا در نشست ستاد رسیدگی و پیشگیری از تخلفات انتخاباتی استان خوزستان اظهار کرد: نگرانی عمده‌ای برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان وجود ندارد.
وی افزود: دستگاه‌های امنیتی و نهادهای نظامی، انتظامی و نظارتی اقدام های خوبی در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی که در اسفندماه گذشته برگزار شد صورت دادند و مرحله اول انتخابات در سلامت و امنیت کامل برگزار شد.
رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: تلاش دشمن و مخالفان نظام نیز سیاه‌نمایی‌ بیش نبود و به رغم این که تلاش کردند تا مشارکت مردم را کاهش دهند شاهد مشارکت ۵۸ درصدی مردم خوزستان و ۶۱ درصدی مردم کشور در این انتخابات بودیم که این مشارکت قابل مقایسه با هیچ کشور دیگری در دنیا نیست.
وی گفت: ممکن است تخلفاتی در برخی حوزه‌های انتخابیه صورت بگیرد اما آنچه مهم است این است نظام دخالتی در این تخلفات ندارد و با آن‌ها به شدت برخورد می‌کند.
رئیس کل دادگستری خوزستان تشکیل ستادهای انتخاباتی و رونمایی از آنها قبل از فرارسیدن موعد قانونی تبلیغات از مصادیق جرائم انتخاباتی دانست و از دادستان مرکز استان خواست تا در این خصوص تحقیق و اقدام های قانونی را به عمل آورند.
افشارنیا استقرار نمایندگان ویژه دادگستری استان برای پیگیری تخلفات و جرائم انتخاباتی در حوزه‌های قضایی را یکی از برنامه های این ستاد قلمداد کرد و به نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی و همچنین دادستان ها و روسای دادگستری های حوزه های انتخابیه دستور داد تا کسانی را که در بیرون از حوزه های اخذ رای اقدام به خرید و فروش رای می کنند شناسایی و به سرعت دستگیر کنند.
بر اساس این گزارش انتخابات مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند پارسال برگزار شدکه شش حوزه انتخابیه خوزستان به مرحله دوم کشیده شده و انتخابات دور دوم ۱۰ اردیبهشت امسال برگزار می شود.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.