معاون وزیر تعاون: نگاه مسئولان به کارآفرینی باید تغییر کند

عصر جنوب – asrejonoob.ir: معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه این وزارت مسئول هماهنگی اشتغال کشور است، گفت:لازم است نگاه مسئولان و دست اندرکاران کشور به مقوله کارآفرینی تغییر یابد.

به گزارش ایرنا عیسی منصوری روز سه شنبه در نخستین نشست تخصصی توسعه اشتغال و همایش ملی کارآفرینی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) شهرستان بندر ماهشهر، با تاکید بر لزوم تغییر نگاه و رویکردها به مقوله کارآفرینی و اشتغال در کشور، گفت:نباید در نشست های اشتغال، همه نگاه ها به پرداخت تسهیلات و وام خلاصه شود.
وی از تمرکز زدایی و کاهش دیوانسالاری اداری برای هموار شدن مسیر سرمایه گذاری به عنوان عامل موثر رونق اشتغال یاد کرد و گفت:در موضوع آموزش به بیکاران و سازمان فنی حرفه ای نیز باید آموزش ها مطابق با نیاز بازار کار باشد به عبارت دیگر، این سازمان آموزش ها را متناسب با نیاز بازار کار انجام نمی دهد.
منصوری با انتقاد از اینکه هنوز دغدغه حل مشکلات کارآفرینان در برخی دستگاه ها وجود ندارد، گفت:وقتی به تسهیلات پرداخت شده برای کمک به اشتغالزایی نیز نگاه می کنیم، می بینیم که این تسهیلات نیز بر اساس عدالت و نیاز استان ها پرداخت نشده است و بیش از ۵۰ درصد تسهیلات نیز تنها به یک استان پرداخت شده است.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد:برای رفع مشکل اشتغال کشور نمی توان برای استان ها و حتی شهرستان ها یک راهکار و نسخه خاص پیشنهاد کرد، زیرا به عنوان مثال، در استان خوزستان با بیکارانی روبرو هستیم که از تخصص لازم برخوردار نبوده و در استان سمنان با فارغ التحصیلان بیکار مواجهیم.
منصوری از این وزارت به عنوان مسئول هماهنگی اشتغال کشور یاد کرد و گفت:باید نگاه تقسیم اعتبارات در استان ها در اداره های تعاون، کار و رفاه اجتماعی به هماهنگ کننده اشتغال تغییر کند.
وی تصریح کرد:به دلیل نبود نگاه اشتغالزا، اگرچه در سال های گذشته اعتبارات فراوانی نیز برخی طرح های بزرگ صنعتی پرداخت شده است، اشتغال مورد نظر از این طرح ها حاصل نشده است.
این مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با بیان اینکه رشد اقتصادی لزوما باعث اشتغالزایی پایدار نمی شود، گفت:بر اساس آمارها، در دوران رکود، اشتغال صنایع بزرگ دچار ریزش می شود.
به گزارش ایرنا نخستین نشست تخصصی توسعه اشتغال و همایش ملی کارآفرینی با حضور جمعی از مدیران کل ستادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیران کل این وزارت در استان ها و معاونان اشتغال اداره های استانی در تالار آفرینش منطقه ویژه اقتصادی شهرستان بندر ماهشهر برگزار شد.
این همایش تا فردا چهارشنبه ادامه دارد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.