وزیر نیرو: سیلاب کنترل شده/ سیل در ۴۰ کیلومتری اهواز/ مردم آبادان و خرمشهر پیش از یکشنبه منتظر سیلاب نباشند

عصر جنوب – asrejonoob.ir: وزیر نیرو گفت: تمام شرایط برای خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان فراهم است و مردم نگران این موضوع نباشند چرا که تمامی خدمات و تجهیزات مورد نیاز پبیش بینی و آماده سازی شده است.

حمید چیت چیان در حاشیه این بازدید، اظهار داشت: با آغاز و شدت بارندگی و انتقال گسترده آب به رودخانه‌های خوزستان خدمات مورد نیاز شهروندان طراحی و به اجرا رسید.

مدیر امور آب منطقه جنوب گفت: سیلاب به ۴۰ کیلومتری اهواز رسیده است اما حجم سیلاب از ۴۷۰۰مترمکعب به ۲هزار مترمکعب در اهواز خواهد رسید بر این اساس یا نیمه‌شب امشب یا صبح شنبه وارد اهواز می‌شود و مردم آبادان و خرمشهر پیش از یکشنبه منتظر سیلاب نباشند.

فرهنگ پور صدامی اظهار داشت: برخلاف آنچه تصور می‌شد، سیلاب با سرعت بیشتری حرکت کند اما سرعت و حجم آن به دلیل ورود به اراضی کشاورزی و تالاب‌های بالادست کاهش‌یافته است.

وی افزود: تاکنون سیلاب حتی به‌طور کامل تا اهواز نیز نرسیده است، حجم سیلاب از ۴۷۰۰مترمکعب به ۲هزار مترمکعب در اهواز خواهد رسید و اکنون ۴۰کیلومتر با اهواز فاصله دارد، بر این اساس یا نیمه‌شب امشب یا صبح شنبه وارد اهواز می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت کنونی حجم سیلاب ورودی به آبادان و خرمشهر زیر۱۵۰۰مترمکعب پیش‌بینی می‌شود و تا پیش از روز یکشنبه در آبادان و خرمشهر شاهد ورود آن نیستیم.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.