روستاهای اهواز، باوی و کارون در حال تخلیه/ ۱۳ روستای شوش تخلیه شد/ سیلاب فردا به آبادان و خرمشهر می رسد/ مردم در منزل بمانند

عصر جنوب – asrejonoob.ir: فرماندار اهواز از تخلیه روستاهای منطقه سادات جعاوله در پی شدت بارندگی ها و احتمال وقوع سیل در این منطقه خبر داد.

اسماعیل ارزانی گفت: با توجه به شدت بارندگی ها و پیش بینی آبگرفتگی در مناطق حاشیه ای شهر اهواز، روستاهای منطقه سادات جعاوله در مسیر منطقه تصفیه شکر در حال تخلیه هستند.

وی افزود: به منظور اسکان اضطراری اهالی این روستاها که هر کدام دارای ۲۰ تا ۳۰ خانوار هستند، سالن های اداره تعاون روستایی و کارخانه تصفیه قند و سالن های ورزشی نزدیک به این مناطق روستایی برای اسکان خانوارها آماده شده و کار تخلیه و جابه جایی روستاییان در حال انجام است.

ارزانی ادامه داد: همچنین در مناطق حاشیه اهواز و حاشیه رودخانه ها مانند روستای سیدخلف که منازل در حاشیه رودخانه کارون قرار دارند، احتمال وقوع سیل وجود دارد.

وی گفت: به دلیل پیش بینی افزایش دبی رودخانه کارون، اعلام کرده ایم که شهروندان اهوازی از تردد در بلوار های ساحلی و مناطق مجاور رودخانه خودداری کنند.

فرماندار اهواز با بیان اینکه فرمانداری های اهواز ، باوی و کارون درحال حاضر به صورت مشترک در حال کنترل و ساماندهی وضعیت سیل و آبگرفتگی هستند، اظهار کرد: کلیه نیروها اعم از نیروهای اورژانس و دستگاه های اجرایی و امدادی در اهواز در حال آماده باش هستند و در حال فراهم آوردن امکانات لازم جهت آمادگی روبرویی با شرایط و حوادث احتمالی هستیم.

وی افزود: در همین راستا، سیل بندهایی که در مناطق مختلف مسیر کارون در شهرستان اهواز دچار مشکل بوده اند، طی دیروز تا امروز تعمیر شده اند.

اهالی بیش از ۱۳ روستای بخش شاوور و مرکزی شهرستان شوش منازل خود را تخلیه کردند و گفته می شود کشاورزی این منطقه به شدت در خطر نابودی است.

سه رودخانه شاوور، دز و کرخه از شهرستان شوش می گذرند که رودخانه دز طغیان کرده و باعث شده تا تعدادی از روستاها خالی از سکنه شوند.

هم اکنون اهالی هشت روستا در بخش شاوور و پنج روستای بخش مرکزی شوش خانه‌های خود را تخلیه کرذند، امکانات نیز جهت تخلیه و جا به جایی مردم روستاها فراهم شده است. جمعیت ۱۳ روستا در بخش‌های شاوور و مرکزی که دستور تخلیه آنان صادر شده، به روستاهای همجوار منتقل شده و با همکاری هلال احمر برای اسکان آنان چادر بر پا شد.

در ۱۰ کیلومتری مسیر شوش به سمت دزفولی پلی وجود دارد که از زیر آن رود دز می گذرد که به علت بالا رفتن آب این رودخانه پل به صورت موقت توسط ماموران راهداری بسته شد.

با توجه به بارش باران شدید در استان خوزستان و سرریز شدن رودخانه دز، پیش بینی می شود که سرریز یا سیلاب آن تا فردا صبح ساعت ۶ به آبادان و خرمشهر برسد.

شهردار آبادان با بیان اینکه تا فردا صبح ارتفاع رودخانه بهمنشیر به دو متر افزایش می یابد، گفت: به شهروندان آبادانی توصیه می شود به طور جدی از حضور در سواحل رودخانه ها خودداری کنند ضمن آنکه آن دسته از خانواده هایی که از سال های دور بدون رعایت اصول، نسبت به ساخت منازلشان در نزدیکی بستر رودخانه اقدام کرده اند، نسبت به ترک منازلشان اقدام کنند.

فرماندار خرمشهر نیز از شهروندان این شهر خواست هشدارهای اعلام شده از طریق ستاد بحران را جدی بگیرند.

وی افزود: از شهروندان خرمشهری در روستاهای غرب کارون و حفار شرقی که در نزدیک رودخانه اسکان دارند، می خواهیم تا از هم اینک تا فردا از حضور در اطراف رودخانه کارون به طور جدی خودداری کنند و امشب برای تفرج و تفریح از منازلشان  خارج نشوند تا مشکل خاصی برای آنان ایجاد نشود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.