آخرین خبرها از سیل و شرایط بحرانی در خوزستان؛ از بازدید استاندار در سد دز تا اعلام آماده باش در اهواز، آبادان، رامهرمز، امیدیه و سایر شهرستانها

عصر جنوب – asrejonoob.ir: آخرین خبرها از سیل و شرایط بحرانی در خوزستان:

– فرماندار دزفول: سیل و حجم آبی که وارد رودخانه دز شده در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده است و طبیعی است که شرایط غیرعادی ایجاد شود.

** فرماندار دزفول با اشاره به جاری شدن سیل در جاده زاویه دزفول به دلیل عبور حجم آبی به عرض ۱۰۰ متر در جاده، اظهار کرد: مردم منطقه زاویه، بن جعفر، علی کله، عباس آباد و زاویه و منطقه مجاور پل چهارم دزفول با مشکل مواجه شده اند که با کمک ارتش و هلال احمر جا به جا می شوند.

– مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه گفت:در اثر بارندگی شدید در بالادست سد کرخه حداکثر آب ورودی به این سد تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ متر مکعب بر ثانیه بوده است اما شرایط آب مخزن به حالت اضطراری یا نیاز به رهاسازی نرسیده است.

** وی گفت:با توجه به حجم بارندگی های پیش بینی شده در امشب و فردا (جمعه) ، همه کارکنان سد کرخه به حالت آماده باش هستند و در صورت افزایش دبی آب ، رهاسازی انجام خواهد شد.

– استاندار خوزستان روز پنجشنبه از وضعیت سد دز و رهاسازی آب پشت سد بازدید کرد.

– شهر چم گلک از توابع بخش مرکزی اندیمشک نیز به علت وضعیت سد دز از مناطق پرخطر است که فرماندار اندیمشک در این خصوص به ساکنان این شهر به منظور قرار گرفتن در مناطق امن و دوری از رودخانه هشدار داد.

** کلیه دستگاههای اجرایی شهرستان اندیمشک امشب برای کنترل شرایط بحرانی به حال آماده باش درآمدند.

– معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، از آمادگی بیش از ۴۰ شرکت پخش دارویی استان خوزستان برای مقابله با بحران طغیان رودخانه کارون خبر داد.

** وی افزود: در حال حاضر شرکت‌های پخش دارویی استان خوزستان، به صورت تمام‌وقت در آماده‌باش هستند.

– معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: چهار روستای حاشیه اهواز در معرض خطر سیل قرار دارند.

** صادق سلامت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: روستاهای نبی اکرم، تصفیه نیشکر، دغاغله و جنگیه در اهواز در معرض خطر سیل قرار دارند. با توجه به پیش بینی طغیان رودخانه کارون دو تیم ارزیابی در این مناطق مستقر و آماده امدادرسانی هستند.

وی افزود: مسئولان راهداری نیز در حال راه اندازی یک سیل بند برای رودخانه کارون هستند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: روستای امام رضا (ع) شهرستان امیدیه هم نیز با سیلاب درگیر شده و یک تیم امداد و نجات به این روستا اعزام شده است.

سلامت بیان کرد: شهرستان کارون نیز از گاومیش آباد تا سویسه منطقه امدادی اعلام شده و همه تیم ها آمادگی امداد رسانی را دارند و مقرر شده تا یک اردوگاه اسکان اضطراری نیز برای این مناطق راه اندازی شود.

– معاون طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: مدیریت سیلاب در حوضه های دز و کرخه انجام شده و شرایط قابل کنترل است.

– مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: بالگرد اعزامی که برای کمک به مناطق سیل زده شهرستان اندیمشک اعزام شده به دلیل شرایط بد آب و هوایی موفق به فرود نشد. 

علی خدادادی اظهار کرد: دو منطقه الوار گرمسیری و بیاب در شهرستان اندیمشک دچار سیل زدگی شدند که متأسفانه تاکنون بالگرد اعزامی که برای کمک به مناطق سیلاب زده شهرستان اندیمشک اعزام شده بود به دلیل شرایط بد آب و هوایی موفق به فرود نشده است.

وی افزود: پنج خانواده گرفتار در سیلاب در مناطق فوق وجود دارد ولی هنوز بالگرد استقرار پیدا نکرده که بتواند آنها را نجات دهد.

تصریح کرد: تیم های امداد و نجات تمام شهرهای استان در حالت آماده باش هستند.

وی افزود:برخی از شهرهای استان از جمله ایذه، دزفول، باغملک، اندیمشک، شوش، اهواز، امیدیه، کارون و شوشتر نیز با مسئله سیلاب درگیر هستند.

– نجات عشایر حاشیه رود دز توسط نیروی انتظامی

معاون فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان نیز از نجات جان عشایر حاشیه رود دز توسط مأموران نیروی انتظامی خبر داد.

– بارندگی شدید چهارشنبه شب باعث طغیان رودخانه دز و مسدود شدن محور ارتباطی شوش – دزفول شد.

بارش شدید باران در روز های گذشته و بالا آمدن آب رودخانه دز سبب بسته شدن این محور در کیلومتر ۱۰ شوش به دزفول شد.

باز شدن دریچه های اضطراری سد دز در شمال خوزستان سبب بالا آمدن آب رودخانه دز شده است.

– رئیس جمعیت هلال احمر رامهرمز گفت: ۱۲ منطقه در شهرستان رامهرمز درگیر سیلاب شده اند.

زاهد رضایی اظهار کرد: سیل مناطق بسیاری از جمله عریض احمدی، سورخانمی، تغلی سادات، طالقانی دو، یوسف آباد، امیرچراغعلی، سرطا، باصدی، سرگچ، رستم آباد، بنه چراغ و امام جعفر صادق (ع) را فرا گرفت.

وی افزود: در مجموع ۲۴۸ خانوار متأثر از سیل هستند و ۶ تیم امداد و نجات و هفت خودروی امدادی و پشتیبانی برای خدمات رسانی اعزام شده اند.

رئیس جمعیت هلال احمر رامهرمز تصریح کرد: تمهیدات لازم برای اسکان اضطراری این خانواده های متأثر از سیلاب فراهم شده است.

رضایی بیان کرد: تمامی تیم های امداد و نجات هلال احمر شهرستان رامهرمز در حالت آماده باش قرار دارند.

– فرماندار باوی از جمع آوری پل شناور غدیر در شهر شیبان ۱۰کیلومتری شمال اهواز به دلیل احتمال طغیان رودخانه کارون خبر داد.

– با توجه به اینکه احتمال بروز سیل در ساعات آینده در شهرستان آبادان وجود دارد اعضای ستاد مدیریت با بحران این شهر آمادگی کامل خود را اعلام کرد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.