انتصاب اولین بخشدار زن در خوزستان

عصر جنوب – asrejonoob.ir: آذر ماه سال ۹۴ ، انتصاب هشت زن به‌عنوان بخشدار در مناطق مختلف خوزستان در صدر اخبار رسانه ای قرار گرفت اما دیری نپایید که این انتصابات تبدیل به چالشی برای استاندار شد.

بر این اساس و بر طبق حکم مقتدایی ، مریم عیوض زاده بخشدار مرکزی اهواز، سحر احمدی آرپناه بخشدار مرکزی لالی، اعظم شنبدی بخشدار مرکزی هندیجان، بلقیس حسینی بخشدار مرکزی ماهشهر، حمیده آلبوعشیره بخشدار مرکزی خرمشهر، بتول سعیدی زاده بخشدار مرکزی آبادان، لیلا مسحنه بخشدار مرکزی شهرستان شوش و معصومه خنفری بخشدار مرکزی کارون شدند.

هنوز چندی از رسانه‌ای‌شدن حکم عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان نگذشته بود و این خبر داشت دست به دست می‌چرخید که خبر دیگری این انتصاب‌ها را که نویدبخش بهبود جایگاه زنان در سازمان‌ها و نهادهای دولتی بود، بر هم زد؛ خبری به این شرح: «وزیر کشور ، حکم هشت بخشدار زن خوزستانی را تعلیق کرد».

هر چند انتصاب هشت بخشدار زن در خوزستان در سال گذشته ناکام ماند اما فروردین ماه امسال ، انتصاب اعظم شنبدی به عنوان اولین بخشدار زن در خوزستان ، فضا را برای چنین انتصاباتی مهیا نمود.

به گزارش شوشان ، معارفه اولین بخشدار زن با حضور مشاور استاندار خوزستان در امور بانوان برگزار و اعظم شنبدی رسما بخشدار مرکزی هندیجان شد. الهه موالی زاده در نشست شورای اداری شهرستان هندیجان اظهار کرد: برای مشارکت زنان در همه برنامه های اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی ابتدا به آموزش نیاز است. وی افزود: بزرگترین هدف مشاوران بانوان بالابردن سطح آگاهی زنان از طریق ارائه آموزش های لازم در حوزه های بهداشت روان و اقتصاد خانه است.

وی گفت: در جامعه ما توسعه را برابر با اشتغال قرار داده اند در حالی که توسعه به معنای مشارکت و حضور در همه زمینه هاست و از نقش زنان در همه ابعاد زندگی اجتماعی می توان استفاده کرد.
موالی زاده افزود: اولین خاکریز اقتصاد مقاومتی خانه است و بانوان به عنوان اولین سربازان در خط مقدم آن قرار دارند و آگاهی های لازم در این خصوص می بایست به بانوان داده شود تا مثمر ثمر واقع شوند.

وی ادامه داد: نگاه شعاری می بایست تبدیل به روش های کاربردی گردد و کاربردی ترین روش ها با آموزش شروع می شود.
وی تاکید کرد: مجرب ترین اساتید در حوزه تعلیم و تربیت، آموزش خانواده و مباحث کاربردی شیوه های اقتصاد خانه از طرف استانداری خوزستان آمادگی دارند تا با درخواست فرماندار آموزش های لازم را در کلیه ادارات شهرستان ها به انجام رسانند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.