تعیین ۱۶۶۵شعبه اخذ رای برای مرحله دوم انتخابات درخوزستان

عصر جنوب – asrejonoob.ir: رئیس ستاد انتخابات خوزستان : برای مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شش حوزه انتخابیه خوزستان یک هزار و ۶۶۵شعبه اخذ رای در نظرگرفته شده است و در مجموع در این مرحله هشت نماینده به مجلس دهم می روند
فرج الله خبیر روز یکشنبه با بیان اینکه مرحله اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه هایی که نتیجه نهایی آنان به دور دوم کشیده شده است کلید خورده است اظهار کرد:در حوزه انتخابیه اهواز ، کارون ، باوی و حمیدیه سه نماینده ، حوزه انتخابیه مسجدسلیمان ، هفتکل ، لالی و اندیکا یک نماینده ، حوزه انتخابیه آبادان یک نماینده ، حوزه انتخابیه ایذه و باغملک یک نماینده ، حوزه انتخابیه ماهشهر ، امیدیه و هندیجان یک نماینده و حوزه انتخابیه بهبهان و آغاجاری یک نماینده به مجلس شورای اسلامی راه می یابند.
وی با بیان اینکه در این مرحله اول مجلس شورای اسلامی از ۱۴حوزه انتخابیه اصلی استان ۱۰نفر به مجلس راه یافتند افزود: در مرحله دوم انتخابات که دهم اردیبهشت ماه امسال برگزار می شود تکلیف هشت نفر باقی مانده مشخص خواهد شد.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان در ادامه گفت: به زودی تعرفه های رای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی وزارت کشور به استان ارسال می شود.
خبیر افزود: طبق قانون ، ۱۶نامزدی که در شش حوزه انتخابیه خوزستان به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راه یافتند می توانند تبلیغات رسمی و قانونی خود را از دوم تا هشتم اردیبهشت ماه به مدت یک هفته انجام دهند.
طبق قانون انتخابات ، کسانی که در مرحله اول انتخابات در حوزه انتخابیه مورد نظر شرکت کرده اند باید در مرحله دوم در همان حوزه انتخابیه ، آرا خود را به صندوق ها بریزند.
رای اولی ها و کسانی که به هر دلیل در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت نکرده اند در مرحله دوم انتخابات به دلخواه می توانند در هر حوزه انتخابیه به کاندیدای مورد علاقه خود رای دهد.
پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هفتم اسفندماه ۱۳۹۴به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد.
در این مرحله تکلیف هر شش نماینده مجلس خبرگان رهبری و ۱۰نماینده مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان مشخص شد.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.