رییس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان: طرح انتقال آب رودخانه زهره به بوشهر در حال اجرا است/ کشاورزی منطقه نابود می شود

عصر جنوب – asrejonoob.ir: رییس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان با انتقاد از اجرای طرح انتقال آب رودخانه زهره به استان بوشهر گفت: متاسفانه در حال حاضر این پروژه در حال اجرا است.

مسعود اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: حدود ۱۰ ماه قبل با پیگیری‌هایی که انجام دادیم، اجرای پروژه انتقال آب رودخانه زهره به بندر دیلم استان بوشهر به صورت موقت متوقف شد اما اجرای آن دوباره از سر گرفته شد.

وی با اشاره به عدم موافقت سازمان آب و برق خوزستان با پروژه انتقال آب رودخانه زهره افزود: این طرح از استان تهران کلید خورده است و به دلیل نبود کارشناسان و مسئولان خوزستانی در وزارت نیرو فرصت اجرا این گونه پروژه‌های غیرکارشناسی شده و خودسرانه فراهم می‌شود

اسدی با بیان این‌که این پروژه فاقد مصوبه مصوبه شورای عالی آب است، خاطرنشان کرد: این پروژه عقلانی و منطقی نیست و زاییده تعاملات درون وزارتخانه‌ای است که خوزستان در آن هیچ نقش و سهمی ندارد و با توجه به ضعفی که خوزستان در جایگاه‌های تصمیم گیری استان تهران دارد، پیش‌بینی می‌کنیم این پروژه و پروژه‌های دیگر انتقال آب بین حوضه‌ای همچنان اجرا شود.

وی عنوان کرد: کارگاه و تونل پروژه انتقال آب رودخانه زهره به استان بوشهر در بخش زیدون شهرستان بهبهان مستقر و در حال فعالیت هستند. اکنون میزان شوری آب رودخانه زهره قبل از ورود به حوضه هندیجان ۱۲ هزار میکروموس اندازه‌گیری شده است که با اجرای این پروژه، کشاورزی در شهرستان هندیجان و امیدیه وضعیت خوبی نخواهد داشت.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان انتقال آب رودخانه زهره را موجب نابودی کشاورزی منطقه هندیجان زیدون و امیدیه دانست و بیان کرد: این پروژه تبعات اجتماعی بسیار سنگینی به همراه خواهد داشت.

اسدی گفت: در همه دولت‌ها وزارت نیرو مسیری را طی می‌کند که منافع مردم خوزستان را به خطر می‌اندازد و تا زمانی‌که در وزارت نیرو هیچ مسئول خوزستانی جایگاهی نداشته باشد، این طرح‌های انتقال آب غیر‌کارشناسی‌شده همچنان ادامه خواهد داشت.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.