اهواز؛ کلانشهری که گاومیش‌ها در آن می‌چرند/ شهرداری نظاره گر!

عصر جنوب – asrejonoob.ir: اگر حدود ساعت ۸ صبح از بلوار ساحلی مجاور پارک شهروند به سمت پل سوم در حال گذر باشید، نگاهی به جزیره‌های کوچک کنار رودخانه بیندازید، گله‌‌ای از گاوها و گاومیش‌ها را می‌بینید که در نیزارهای کنار کارون می‌چرند.

کمی آن طرف‌تر دو چوپان هم در سایه سایبانی که برپا کرده‌اند نشسته‌اند و چای می‌نوشند. سایبانشان را از روی پل سوم هم می‌توانید ببینید.

این منظره‌ای است که خبرنگار ایسنا هر روز صبح می‌بیند و می‌خواهد بلاخره یک روز از تاکسی پیاده شود و برود با چوپان‌ها‌ بنشیند وسط کلانشهر اهواز و چای بنوشد.

در همین منطقه، درست آن طرف رودخانه هم ساکنان محله “سیدخلف” گاومیش‌هایشان را برای آب تنی به رودخانه آورده‌اند و شاید با چوپان‌های این طرف رودخانه هم هر روز چاق سلامتی کنند.

مسیر را بگیرید و در امتداد بلوار ساحلی شرقی اهواز تا پارک ربیع بروید، جلوتر چوپان‌های کوچک محله “گاومیش‌آباد” را می‌بینید که گاومیش‌هایشان را برای شنا به ساحل کارون آورده‌اند، آن طرف رودخانه دانشگاه شهید چمران اهواز را هم می‌توانید ببینید.

تنها به فاصله عرض رودخانه کارون، آن طرف دانشگاه شهید چمران اهواز به عنوان یکی از دانشگاه‌های مادر کشور قرار دارد و این طرف رودخانه، بوی پهن طویله‌های مجاور خانه‌ها در محله گاومیش‌آباد فضا را پر کرده است.

تنها این نیست؛ در مجاورت محله‌ها و مناطق مسکونی شهر اهواز هم گوشه‌هایی به فروش دام زنده اختصاص پیدا کرده است و اصلا عجیب نیست یک روز صبح که در تاکسی نشسته‌اید و دارید به محل تحصیل یا کارتان می‌روید، وانت‌هایی مملو از گوسفند از کنارتان عبور کنند تا سرنشینان خندان وانت هم بارشان را به محل فروش دام زنده در نزدیکی محل زندگیتان ببرند. یکی از این محل‌ها که خبرنگار ایسنا هر روز از کنار آن رد می‌شود خیابان فرشید ۲ در منطقه ملی‌راه است.

در حالی حاشیه رودخانه کارون به عنوان جاذبه شهری اهواز، به محل چرای گاوها و شنای گاومیش‌های ساکنان مناطق حاشیه‌ای شهر تبدیل شده که شهردار اهواز در نشست‌ها و کلنگ‌زنی‌ها خبر از افتتاح این زیرگذر و بهره‌برداری از آن تقاطع در آینده‌های دور و نزدیک می‌دهد.

می‌خواهند روی میدان تاریخی “چهار شیر” تقاطع غیر همسطح بسازند و میدانی تاریخی و ثبت ملی‌شده را به زیر سایه پل‌های بتونی ببرند به بهانه کارشناسی شده یا کارشناسی نشده حل معضل ترافیک شهر اهواز؛ ولی آیا شهرداری از پس ساماندهی حاشیه رودخانه کارون برنمی‌آید؟

هر چند رسیدگی به وضعیت ساحل کارون و جمع‌آوری گاوها و گاومیش‌ها از پارک‌های ساحلی به تنهایی انجام‌پذیر نیست ولی نقش شهرداری در این بخش نیز قابل چشم‌پوشی نیست. آیا شهر اهواز روزی شبیه کلانشهری تمیز و امروزی خواهد شد؟

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.